سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش هایی که فراموش می کنیم

چه زیباست که چون کج بروم مرا می خوانی و چون اجابتت کنم مرا به دم حیات بخشت زندگی می بخشی، پس خدایا کمکم کن فراموش نکنم این سخاوتت را...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حتما اتفاق افتاده که فراموش کنیم و کلید را روی قفل درب خانه جای بگذاریم، یا فراموش کرده ایم که گوشی تلفن همراهمان را برداریم اما گاهی این فراموشی بزرگتر بوده و فراموش کرده ایم که لحظه لحظه زندگی مان را از خدایی داریم که او را نمی بینیم اما او عاشقانه مراقب ماست.

 شب هایی که در خلوت نجوا می کنم و از سختی ها و ناگواری های این روزها شکوه می کنم و قطره اشکی به دامان سرازیر تا لطف و محبتش را دوباره بدست بیاورم و اجابت کند خواسته هایم را و او که بزرگتر از من و خواسته های من است می پذیرد، اما من ناسپاسانه خیلی زود فراموش می کنم این لطف و محبتش را و باز هم او ندیده می گیرد این فراموشی مرا و ناسپاسی ام را به پای بندگی پر از تقصیرم می گذارد.

رحمانی کارشناس مذهبی گفت: رحمت خداوند بیکران است و دربرگیرنده هر چیزی و هر کسی و تمامی موجودات مشمول رحمت خداوند هستند، سریع الرضا بودن یکی از صفات خداوند است اما باید بدانیم که اعمال ما هیچ تغییری در خداوند به وجود نمی آورد یعنی خداوند هیچ وقت خوشحال یا ناراحت نمی شود که اگر با این نگاه ببینیم درخواهیم یافت که در نیکی ها هر چه است بر ما اثر دارد و در بدی ها نیز تاثیرات بد آن برای ماست یعنی ثمره تمامی اعمال ما به خود ما بر می گردد.

رحمانی در ادامه با اشاره به شرایط و مراحل بخشش از جانب خداوند تاکید کرد: اگر خطایی مرتکب شدیم برای طلب بخشش از خداوند باید ابتدا بپذیریم که خطا کرده ایم و ابراز ندامت و پشیمانی کنیم سپس در مرحله ی بعدی سعی در جبران آن کار برآییم و در نهایت عزم بر ترک عمل خطا کنیم.

خداوند از یاد می برد خطاهای هر روز ما را و ما فراموش می کنیم لطف های بی شمارش را به راستی چرا ما انسان ها این گونه ایم شاید اگر اینگونه نباشیم دیگر انسان نیستیم و زیبایی انسان بودن شاید و تنها شاید به همین فراز و فرودش باشد، با این همه خوشحالم که چنین خدای مهربان و بخشنده در مقابل خطاهایم دارم./ل

برچسب ها: خدا ، ثمره ، بیکران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.