سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی با نخست‌وزیر اتیوپی دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز جمعه در پایان سفر خود به چند کشور آفریقایی با هایله ماریام، نخست‌وزیر اتیوپی دیدار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه در پایان سفر خود به چند کشور آفریقایی با «هایله ماریام» نخست‌وزیر اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت نخست‌وزیر قبلی اتیوپی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همه جانبه روابط با این کشور اعلام کرد. 

صالحی پیگیری موافقتنامه‌های منعقده و برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی دو کشور را از اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست. 

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار به موضوعات مهم منطقه‌ای همچون غزه و سوریه اشاره کرد و خواستار توجه و اقدام جدی همه کشورها در جهت جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی شد.

نخست‌وزیر اتیوپی نیز در این ملاقات ضمن تشکر از اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت نخست وزیر قبلی اظهار داشت: روابط خوب دوجانبه در حال پیشرفت است و اتیوپی به ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران واقف می‌باشد و از همکاری‌های دو کشور به ویژه در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، آموزش و انتقال دانش فنی در امور اقتصادی و صنعتی استقبال کرده و آن را به نفع دو ملت ایران و اتیوپی می‌داند.

وی همچنین بر برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک تأکید کرد و مشترکات و تمدن طولانی دو کشور را برای افزایش همکاری‌ها به خصوص در زمینه گفت‌وگوهای سیاسی در موضوعات مختلف منطقه‌ای از جمله سودان و سومالی مؤثر اعلام کرد. 

انتهای پیام/


برچسب ها: صالحی ، اتیوپی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.