سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) با بیان اینکه گسترش فرهنگ دفاع مقدس از اقدامات تاثیر گذار بسیج بوده، گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته بسیج با اشاره به جایگاه بسیج در کشور، اظهار کرد: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس در حوزه های گسترده تر وارد عمل شده است.
وی به تشکیل گردانهای عاشورا و الزهراء در پشتیبانی از نظام و مقابله با تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: بسیج در حوزه های مختلف خدمات رسانی، سازندگی، اقتصادی و فرهنگی  اقدامات تاثیرگذاری انجام داده است.
 
شاهوار پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات رسانی در سپاه ولیعصر(عج) ، افزود: در این حوزه و به ویژه در بخش درمان فعالیتهای مطلوبی صورت گرفته به طوری که تا کنون 25 بار گروه های پزشکی متحصص به مناطق محروم استان از جمله اندیکا، رامشیر، هندیجان، لالی، هویزه و سوسنگرد اعزام شده اند.
 
وی همچنین به تلاشهای گسترده سپاه برای محرومیت زدایی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن برای محرومان، خانه بهداشت، مسجد، خانه عالم، بازسازی راهها، توسعه کتابخانه ها از جمله اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از بازسازی 400 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش توسط سپاه خوزستان خبر داد و افزود: همچنین در جریان زلزله ورزقان در حدود 50 نفر از دانشجویان بسیجی به منظور کمک به مردم مناطق زلزله زده اعزام  و ساخت 22 واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی به فعالیتهای صورت پذیرفته در بخش سازندگی اشاره کرد و  گفت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی، توسعه مشاغل خانگی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار سپاه قرار گرفته است که در این بخش توسعه پرورش مرغ خانگی و توزیع بیش از 22 هزار قطعه جوجه یکروزه بین روستائیان  انجام شده است.
 
شاهوارپور شناسایی و تقویت استعدادهای برتر و درخشان را از حوزه های فعالیت سپاه عنوان کرد و افزود: در این راستا بیش از شش هزار نفر از نخبگان دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش در مناطق محروم شناسایی شده و توانمند سازی آنها از برنامه های ویژه سپاه است.
 
وی همچنین با اشاره به فعالیتهای فرهنگی سپاه، اظهار کرد: بسیج و سپاه اقدامات موثری پس از دفاع مقدس انجام داده است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان توسعه فرهنگ دفاع مقدس را از مهمترین برنامه های بسیج دانست و گفت:گسترش فرهنگ دفاع مقدس بهترین سپر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

وی برگزاری یادواره شهدا و معرفی شخصیت شهدا و الگو دهی به جوانان ، برنامه راهیان نور، اعزام به اردوهای مشهد مقدس و تشکیل حلقه های صالحین با رویکرد تربیت محور را از دیگر اقدامات فرهنگی سپاه برشمرد.
 
اجرای 1500 برنامه به مناسبت هفته بسیج
 
شاهوار پور در بخش دیگر سخنان خود به هفته بسیج از 30 آبان تا ششم آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته بسیج بیش از یکهزار و 500 برنامه در سراسر استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه عمدتا تطبیق الگوهای عاشورا و بسیج از مهمترین برنامه های این هفته است، افزود: افتتاح 137 پروژه، برگزاری نمایشگاههای عملکردی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، اجتماع بزرگ هیاتهای جوانان بسیجی و حضور حلقه های صالحین در نماز جمعه از برنامه هفته بسیج در استان خوزستان است.
 
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تصریح کرد:  دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزاری مراسم شعر عربی، اجتماع زنان عاشورایی، اهدای خون توسط بسیجیان، اعزام اکییپ های درمانی به مناطق محروم  و برگزاری همایش مشترک در پایگاههای بسیج از دیگر برنامه های هفته بسیج است./ب
 


برچسب ها: فرهنگ ، مقابله ، دشمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.