سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

واقفان به سمت وقف در رابطه با قرآن و حوزه های علميه سوق داده شوند

امروز نياز است با توجه به مشكلات و كمبودهايی كه در بحث قرآن و حوزه های علميه وجود دارد، واقفان به سمت وقف در بحث قرآن و حوزه های علميه سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام مرتضی محمديان، مديركل اوقاف و امور خيريه استان لرستان در ديدار مبلغان دهه محرم با نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه خرم آباد كه در خرم آباد برگزار شد، گفت: با توجه به اين كه امروز دشمن بحث اقتصاد كشورمان را مورد هدف قرار داده و با تحريم های اقتصادی سعی دارد كشور را تضعيف كند می طلبد روحانيون و ائمه جماعات مساجد و مبلغان مردم را با اين توطئه دشمن آشنا كنند.

وی افزود: مردم در اين زمينه سوالاتی دارند كه مبلغان دينی و روحانيون بايد با حضور در مساجد و حسينيه ها و تكايا پاسخگوی اين سوالات باشند و مردم را با توطئه های دشمن آشنا كنند.

حجت الاسلام محمديان تقويت نظام و آشنا كردن مردم با معارف اهل بيت(ع) را مهمترين رسالت روحانيون بيان كرد و ادامه داد: دشمن همواره از ولايت و روحانيت در هراس است و تلاش خود برای تضعيف اين دو را به كار گرفته كه لازم است در خصوص توطئه ها و تهديدهای دشنان به مردم روشنگری صورت بگيرد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه لرستان در ادامه خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی علمای دين و مبلغان و ائمه جماعات در بين مردم در خصوص وقف شد و با بيان اين كه اگر موقوفات ما به روز باشد برای اجرای برنامه های دينی و مذهبی با مشكل مالی مواجه نخواهيم بود، تصريح كرد: نياز است روحانيون و مبلغان دينی در ايام محرم كه در جمع مردم حاضر می شوند در خصوص حرمت موقوفات، عواقب بد موقوفه خواری، ارزش وقف اطلاع رسانی كنند.

حجت الاسلام محمديان در حال حاضر تعدادی از بقاع متبركه استان متروكه هستند كه نياز است در زمينه تشويق مردم برای بازسازی آنها اطلاع رسانی شود.

وی گفت: امروز نياز است با توجه به مشكلات و كمبودهايی كه در بحث قران و حوزه های علميه وجود دارد، واقفان به سمت وقف در بحث قرآن و حوزه های علميه سوق داده شوند چرا كه بحث ايتام توسط نهادهايی مثل كميته امداد و بهزيستی پيگيری می شود/ س

برچسب ها: واقفان ، حوزه ، سوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.