سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان بي بي سي

امنيت حبابي اسرائيل به دست مقاومت فروريخت

تل آویو که با ثروت زیاد و کافه های خاصش معروف شده است با کمال ناباوری شاهد فرو ریختن حباب امنیت اش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ، بار دیگر در تل آویو، صدای آژیر هشدار طنین انداز شد تا مردم این شهر از بیم موشک هایی که پرتاب می شوند، برای خود جان پناهی پیدا کنند.
حتی مردم جنوب اسرائیل که می گویند بیم و واهمه، بخشی از زندگیشان شده است، می گویند پرتاب موشک افزایش چشمگیری داشت. موشک های پرتاب شده از غزه حتی سکوتی را که در مراسم قربانیان اخیر حملات فلسطینی برگزار شده بود، در هم شکست.
اسرائیلی ها اکنون عصبی شده اند و تل آویو که به داشتن شهروندان ثروتمند و کافه و رستوران های خاص خود معروف است، همواره از دنیای بیرون به علت داشتن امنیت حبابی مورد انتقاد قرار می گرفت و اکنون این حباب فرو ریخته است.
اگر چه موشک هایی که شلیک شده بودند یا در دریا افتادند یا خسارت های بسیار اندکی وارد کردند ولی این حقیقت که شبه نظامیان فلسطینی اکنون موشک های میان برد در اختیار دارند که برای نخستین بار تل آویو را با وجود ارتش قوی که اسرائیلی ها در اختیار دارند هدف قرار دهند تاثیر روانی عمده ای روی آنان گذاشته است.
حتی آژیرهای خطر برای نخستین بار در قدس بعد از دهها سال به صدا در آمد. با احضار واعزام هزاران نیرو به نوار غزه، این احساس به وجود آمده است که حمله زمینی نزدیک است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.