سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عباس حمله رژيم صهيونيستي به غزه را کشتار جمعي توصيف کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را کشتار جمعی دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، محمود عباس در نشست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: در ابتدا به مقاومت و پایداری ملت فلسطین در برابر تنش آفرینی های اسرائیل که از سوی همه کشورهای جهان محکوم شده است، درود می فرستیم. تنش آفرینی های اسرائیل بی سابقه است و مشخص نیست این اقدامات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت. از زمانی که این ترورها آغاز شد، احساس کردیم که اسرائیل، طرحی برای هدف قرار دادن ملت فلسطین در نوار غزه دارد. طبیعی است که این حملات، حمله ای به کل ملت فلسطین است. ما از ابتدای این تجاوز، تماس هایی با همه طرف های عربی،منطقه ای و بین المللی داشتیم و درباره خطرات اقدام اسرائیل در ارتکاب جنایت جدید علیه ملت فلسطین هشدار دادیم. جنایت های این رژیم آغاز شده است و در رسانه ها می بینیم که در طول شانزده ماه گذشته کودکان فلسطینی به دلیل بمباران های اسرائیل کشته می شوند. دیروز از دبیر کل اتحادیه عرب خواستیم نشست وزرای خارجه این اتحادیه فردا برگزار شود. ما همچنین از وی خواستیم هیئتی از وزرای خارجه عرب به همراه وزیر خارجه فلسطین به نوار غزه برود تا اوضاع این منطقه را پی گیری کند. ما همچنین به صورت مستقیم با محمد مرسی رئیس جمهور مصر ارتباط داریم و توافق کردیم که هشام قندیل نخست وزیر این کشور به مصر برود و تلاش کند آرامش در نوار غزه مستقر شود.

پس از سفر نخست وزیر مصر به غزه شاهد آنیم که حملات اسرائیل به اوج خود رسیده است. ما همچنین تماس هایی با دولت آمریکا و دولت های اروپایی داشتیم و از این دولت ها خواستیم از توان خود برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه استفاده کنند. ما تماسی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داشتیم و وی دو تا سه روز دیگر به فلسطین اشغالی خواهد آمد تا اوضاع را بررسی کند. بنابراین تماس ها با همه طرف ها ادامه دارد.

وی افزود: باید به گونه ای رفتار کنیم که این تجاوز را ، تجاوز علیه کل ملت فلسطین بدانیم. هیچ کس حق ندارد بگوید که این تجاوز علیه حماس، جهاد اسلامی و گروه های دیگر است. این تجاوز، حمله به کل ملت فلسطین است و همه باید متحد باشیم و شاید این روزها ما را وا می دارد که تلاش های بیشتری برای وحدت ملی و آشتی ملی داشته باشیم. در حال حاضر زمان مناسب است. اگر در گذشته هر طرفی سستی کرده باشد ولی در حال حاضر این فرصت را داریم که روند آشتی ملی را به پیش ببریم. من تماسی با خالد مشعل داشتم، ولی در دسترس نبود. از صبح تا کنون تلاش کردم با اسماعیل هنیه تماس بگیرم تا درباره اوضاع جاری در نوار غزه اطمینان حاصل کنم ولی وی نیز در دسترس نبوده است. تماسی با غازی حمد (سرپرست وزارت خارجه دولت فلسطین در غزه) داشتم و وی گفت که از تلاش های ما حمایت کند. بنابراین باید از تمامی تلاش ها برای متوقف کردن این حملات استفاده کرد.

عباس در ادامه گفت: شکی در این نیست این حملات، شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و قدس بیانگر آن است که اسرائیل حقوق ما و تلاش برای تشکیل کشور فلسطین را رد می کند. امیدواریم اسرائیل این مسئله را درک کند که امنیت با صلح محقق خواهد شد. در صورتی که صلح مستقر شود امنیت و ثبات نیز محقق خواهد شد و بدون صلح هیچ طرفی در جهان نمی تواند از امنیت برخوردار باشد و وضع برای اسرائیل نیز یکسان است. بنابراین ضروری است که اسرائیل این روزها درک کند که باید برای متوقف کردن این کشتارها تلاش کند و متقاعد شود که استقرار صلح یک مسئله ضروری است و این صلح به این معناست که باید ملت فلسطین به حق خود در استقرار کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس برسد.همه این اقدامات اسرائیل، برای مقابله با تلاش های تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است. ما به سازمان ملل می رویم تا پیش نویس قطعنامه کشور ناظر فلسطین را به این سازمان ارائه کنیم و در بیست و نهم ماه جاری این پیش نویس را ارائه خواهیم کرد.ما تسلیم فشارهای اسرائیل نمی شویم. تماس های زیادی در سطوح منطقه ای و جهانی در جریان است تا ارائه این پیش نویس به تعویق بیفتد ولی ما در تصمیم خود قاطع ایم و در هر شرایطی به سازمان ملل خواهیم رفت. تا کنون هیچ کشوری در جهان هیچ مخالفت اصولی با پیش نویس ما نداشته است و همه کشورها تاکید می کنند که این پیش نویس بسیار خوب و سازنده است. از کشورهای جهان می خواهیم به این مسئله واقف باشند که ملتی به نام ملت فلسطین وجود دارد که با طولانی ترین اشغالگری در تاریخ روبروست و ظلم و ستم علیه ملت فلسطین نمی تواند ادامه یابد. امیدواریم اسرائیل نیز این مسئله را درک کند که صلح مهم ترین اساس و پایه برای استقرار روابط خوب و طبیعی با همه کشورهای جهان است.
برچسب ها: غزه ، ابومازن ، حماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.