سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/با توانمند سازی بخش خصوصی؛

اقتصاد کشور از وضعیت کنونی خارج می شود

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: توانمند سازی بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردم در بخش‌های اقتصادی جزو راهبردهای اصلی مدیریت استان است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان‌مهر در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با بیان اینکه اسناد توسعه و سرمایه‌گذاری استان زمانی عملیاتی خواهد شد که بخش خصوصی در آن دخیل باشد، عنوان کرد: توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری مقوله‌ای فرا قوه‌ای است و با ید بخش‌های مختلف خود را درگیر آن کنند.

وی تاکید کرد: در همین راستا ایجاد فضای تعامل و همدلی میان بخش خصوصی و دولتی به روند توسعه استان شتاب مضاعف می‌بخشد.

استاندار خراسان ‌رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید با هدف جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات غیر نفتی در بخش کالا و خدمات بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت، روابط‌ خود را با سایر کشور‌ها بهبود بخشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه با احتساب می‌عانات گازی، سهم درآمد استان از تولید ناخالص ملی شش درصد است، عنوان کرد: در سال ۸۸، سهم خراسان رضوی از تولید ناخالص ملی کشور ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که ظرفیت‌های این استان بسیار بیشتر از این مقدار است.

فروزان‌مهر با بیان اینکه چنانچه این رقم به شکل سرانه جمعیتی محاسبه شود در رتبه ۱۸ کشور قرار داریم، یادآور شد: نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات تعیین کننده است، چرا که این بخش مخاطب اصلی و رکن اساسی توسعه به شمار می‌رود.

وی بازنگری و باز مهندسی تمام فرآیندهای حوزه اقتصاد را امری ضروری دانست و متذکر شد: درون‌گرایی صنعتی در استان و عدم شکل‌گیری صنایع در قالب خوشه‌ها به عنوان مهم‌ترین چالش این حوزه می‌باشد.

استاندار خراسان ‌رضوی تاکید کرد: خطوط تولید در استان بر اساس تامین نیازهای داخلی طراحی شده و برای ارتقای راندمان تولید و بهره‌وری استفاده از انرژی پس از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: باید با تولید محصولاتی با کیفیت و صادرات محور بتوان نسبت به توسعه صادرات غیر نفتی گام برداشت و متناسب با جایگاه استان در منطقه و کشور حرکت کرد.

فروزان‌مهر گفت: اجرای پروژه‌های محرک در استان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه صادرات غیر نفتی، ایجاد پنجره واحد تجاری در مبادی خروجی استان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمامرا از جمله راهبردهای لازم در این بخش است.

یوسف زاده

برچسب ها: افزایش ، مشارکت ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.