سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات گاز ترکمنستان به ایران از سر گرفته شد

رئیس شرکت دولتی گاز ترکمنستان اعلام کرد که این کشور صادرات مجدد گاز طبیعی به ایران را از سر گرفته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ترند، رییس شرکت گاز ترکمنستان با اشاره به پایان یافتن عملیات تعمیر خط لوله انتقال گاز به ایران تاکید کرد، روند صادرات گاز ترکمنستان به این کشور بار دیگر از سر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش ایران تقریبا یک سوم گاز صادراتی ترکمنستان را وارد می کند و آن را برای تامین نیاز گاز خود در فصل زمستان و تامین گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی در مناطق شمالی استفاده می کند.

رئیس شرکت گاز ترکمنستان بیان کرد: صادرات گاز ترکمنستان به ایران بر اساس درخواست طرف ایرانی متوقف شد و اکنون با پایان یافتن عملیات تعمیرات و نگهداری روند صادرات گاز از سر گرفته شده است. صادرات گاز ترکمنستان به ایران مانند گذشته و بر اساس قرارداد امضا شده بین دو کشور آغاز شده است  خبرگزاری مهر روز چهارشنبه به نقل از رستم قاسمی وزیر نفت اعلام کرد اختلاف بر سر قیمت گاز علت اصلی متوقف شدن صادرات گاز ترکمنستان بوده است. حسین اسماعیلی معاون وزیر نفت نیز پیش از این تاکید کرده بود ما هیچ مشکل مالی با ترکمنستان بر سر واردات گاز نداریم . ایران از جولای 2011 میلادی تا کنون هر روز به طور میانگین یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کرده است.

 


برچسب ها: ایران ، ترکمنستان ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.