سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فشارخون بالا علتی مهم در خونریزی بینی است

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: فشارخون بالا در صورتی که تداوم داشته و یا حتی به صورت ناگهانی باشد عاملی بسیار مهم در خونریزی بینی است.

علیرضا ملک، متخصص گوش و حقل و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خونریزی بینی از جمله مشکلات بسیار شایع در بین مردم است که در برخی از موارد می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به وجود آورد.

وی با بیان اینکه دلایل بروز خونریزی بینی بسیار متفاوت است تصریح کرد: درمان این عارضه با توجه به علت ایجاد کننده آن متفاوت است و در واقع یک درمان واحدی برای این مشکل وجود ندارد.

ملک با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات و نارسایی ها با بروز فشارخون بالا به نوعی در ارتباط است تاکید کرد: فشارخون بالا در صورتی که تداوم داشته و یا حتی به صورت ناگهانی باشد عاملی بسیار مهم در خونریزی بینی است.

وی گفت: در صورتیکه فرد مبتلا به فشارخون بالا دچار خونریزی بینی هم نشود احتمال بروز مشکلاتی همچون پارگی عروق مغزی یا اختلال و نارسایی در عملکرد آن وجود دارد.

ملک افزود: البته خونریزی بینی عوامل دیگری نیز دارد که وارد آمدن ضربه و آسیب مستقیم به بینی از دیگرعوامل مهم آن است.

وی با اشاره به اینکه برخی از ناراحتی های مربوط به بافت قلب نیز می تواند در خونریزی بینی موثر باشد یادآور شد: مهمترین اقدام در مواجهه با خونریزی بینی پیدا کردن علت دقیق این عارضه است.

ملک خاطرنشان کرد: در صورتی که عارضه و مشکل خونریزی بینی به مدت طولانی تداوم داشته و به دفعات بروز کند در این حالت فرد باید به موقع به پزشک معالج مراجعه کرده و از خود درمانی پرهیز کند./ح

برچسب ها: فشارخون ، خونریزی ، بینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.