سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن والیبال ناشنوایان:

بانوان به مسابقات المپیک اعزام نمی شوند/ آذر ماه اولین اردوی تیم ملی برپا می شود

داخم از تصویب برنامه های انجمن والیبال خبر داد: کلیات برنامه های انجمن والیبال ناشنوایان به تصویب و تأیید علیمرادی رسیده است بنابر این فعالیت خود را از آذرماه آغاز می کنیم.

 فرهاد داخم، رئیس انجمن والیبال ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه های کلی و جزئی تیم ملی والیبال ناشنوایان را در چهار بخش متفاوت به فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص ارائه داده ایم که یکی از بخش های ارائه شده مرتبط به برنامه های آموزشی انجمن والیبال ناشنوایان می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه های آموزشی، انجمن والیبال ناشنوایان در خصوص برگزاری اردوهای منظم و فشرده به منظور حضور پرقدرت در مسابقات المپیک 2013 بلغارستان برنامه هایی نیز طراحی کرده است ضمن اینکه خواهان برگزاری مسابقات قهرمان کشوری نیز در سال 92 -91 نیز هستیم.
داخم افزود: علیمرادی سرپرست فدراسیون ناشنوایان برنامه های ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است و خوشبختانه با اجرای برنامه های مربوطه موافقت کرده است و در جلسه ای که یک شنبه 21 آبان ماه جاری برگزار شد در خصوص مسائل فنی و برنامه های جزئی انجمن والیبال ناشنوایان به بحث و تبادل نظر پرداختیم.
رئیس انجمن تصریح کرد: موضوع اصلی جلسه مذکور مربوط به نحوه برپایی اردوهای مشخص شده در ماه های آینده تا شروع مسابقات المپیک 2013 بوده است و پس از بررسی های دقیق تاریخ و زمان قطعی برپایی اردوهای برون و درون مرزی تیم ملی والیبال ناشنوایان تا مسابقات المپیک 2013 مشخص شده است و طبق برنامه اردوها در تاریخ های مقرر برپا می شود.
رئیس انجمن ادامه داد: بیش از برگزاری جلسه، فدراسیون ناشنوایان با ارسال نامه موافقت خود را با کلیات برنامه های طراحی شده اعلام کرده است و در جلسه مذکور برنامه های جزئی تیم ملی والیبال به صورت دقیق بررسی شده است، ضمن اینکه از لحاظ فنی نیز جزئیات بصورت کامل بررسی شده است تا تیم ملی والیبال با قدرت در مسابقات شرکت، حضور یابد تا علاوه بر کسب تجربه سبب افتخارآفرینی برای کشورمان نیز شوند.
وی افزود: در راستای تحقق اهداف تیم ملی والیبال ناشنوایان در مسابقات المپیک 2013 اردوهای آمادگی تیم ملی از آذر ماه سال جاری آغاز می شود و ملی پوشان والیبال از 24 آذر ماه با حضور در کمپ فدراسیون ناشنوایان اولین اردوی آمادگی به منظور حضور در مسابقات المپیک را برپا می کنند.
رئیس انجمن ادامه داد: 5 روز نخستین اردوهای ابتدایی تیم ملی والیبال ناشنوایان با حضور 20 نفر برپا می شود پس از آن 12 ملی پوش که در مسابقات آسیایی شرکت داشتند در اردو حاضر می شوند و به تمرین می پردازند.
داخم تصریح کرد: با پیوستن 12 ملی پوش شرکت کننده در مسابقات آسیایی تعدادی از ورزشکارانی که در سطح فنی مناسبی قرار ندارند جمع اردوی تیم ملی را ترک و افراد والیبالیست های حرفه ای و با تجربه جایگزین آن ها می شود.
رئیس انجمن تصریح کرد: مسئولین انجمن والیبال ناشنوایان برای ملی پوشان 7 اردو 21 روزه را تا شروع مسابقات المپیک 2012 طراحی کرده اند و با موافقت علیمرادی اردوهای مدنظر تا اعزام تیم ملی والیبال ادامه و برپا می شود.
داخم افزود: به منظور آمادگی جسمانی و فنی ملی پوشان والیبالیست فاصله بین اردوها بسیار اندک است و ملی پوشان در این مدت نه ماهه فقط یک ماه و نیم خارج از اردو و زیر نظر مربیان استان های خود طبق برنامه ای هماهنگ تمرینات خود را انجام و پیگیری می کنند.
رئیس انجمن خاطرنشان کرد: ملی پوشان تا پایان سال جاری در سه اردو فشرده و منظم تمرینات بدن سازی و آمادگی خود را انجام می دهند و سپس در سال 92 با برپایی چهار اردو که اردوی آخر آنها متصل به اعزام خواهد بود به تمرین می پردازند.
وی تصریح کرد: انجمن والیبال ناشنوایان در برنامه ارائه شده خواهان برگزاری لیگ والیبال در سطح کشور بوده است البته اجرایی شدن این برنامه مستلزم زمان و دقت کافی است و از آن جایی که تیم ملی والیبال ناشنوایان چهار مرداد ماه عازم مسابقات بلغارستان می شود بنابر این شرایط برگزاری لیگ والیبال در سال 91 امکان پذیر نخواهد بود.
رئیس انجمن افزود: در جلسه ای که با علیمرادی برگزار کردیم در خصوص مسئله فوق به طور کامل بحث و تبادل نظر کردیم و قرار شده است دستورالعمل پیشنهادی لیگ والیبال را در حال حاضر ارائه دهیم تا پس از برگشت ملی پوشان از مسابقات المپیک 2013 بلغارستان شرایط برگزاری لیگ والیبال در سال 92 ایجاد شود آنچه واضح و آشکار است عدم برگزاری لیگ بدلیل فقدان زمان کافی در سال 91 می باشد.
داخم افزود:‌ در جلسه ای با علیمرادی علاوه بر بحث در خصوص اردوهای تیم ملی به منظور مسابقات المپیک 2013 برنامه های پنج ساله آموزشی تیم ملی والیبال را مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه برنامه های مطرح شده به تصویب مورد و تأیید سرپرست فدراسیون قرار گرفته است، البته قرار شده است هزینه ها و بودجه مربوطه به برنامه های آموزشی توسط انجمن والیبال تأمین شود چرا که فدراسیون بودجه کافی جهت اجرایی کردن برنامه های آموزشی در اختیار ندارد.
داخم افزود: انجمن والیبال ناشنوایان در خصوص تأمین هزینه های مربوط به اجرایی کردن برنامه های آموزشی با مشکل خاصی مواجه نیست چرا که عمده ترین هزینه های تیم ملی والیبال ناشنوایان مرتبط با برپایی اردوها و برگزاری مسابقات است که تأمین این قبیل برنامه ها بر عهده فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا بیماران خاص می باشد.
رئیس انجمن والیبال تصریح کرد: بانوان والیبالیست ناشنوا در مسابقات المپیک 2013 اعزام نمی شوند و از آنجایی که شرایط فنی مردان والیبالیست به نسبت بانوان در سطح مطلوب تری قرار دارد بنابر این تصمیم به اعزام فقط تیم ملی والیبال مردان به مسابقات المپیک 2013 گرفته شده است البته برای پیشرفت بانوان والیبالیست برای حضور در مسابقات جهانی برنامه های دراز مدت طراحی کرده ایم.
داخم تصریح کرد: تیم ملی والیبال ناشنوایان علاوه بر مسابقات المپیک 2013 بلغارستان مسابقات آسیایی 2014، سومین دوره مسابقات جهانی 2016 و همچنین المپیک 2017 را در تقویم مسابقات برون مرزی و مهم خود دارد البته تاکنون از سوی روابط بین المللی زمان،تاریخ و مکان دقیق مسابقات مشخص و اعلام نشده است و به محض اطلاع از تاریخ دقیق برگزاری مسابقات به طور حتم انجمن والیبال ناشنوایان برنامه ریزی های دقیقی در خصوص این مسابقات انجام و به فدراسیون ناشنوایان ارائه می دهد.
رئیس انجمن افزود: مسابقات المپیک در سطح فنی بسیار بالایی برگزار می شود و تیم های شرکت کننده به طور حتم با قدرت و بسیار با تجربه هستند بنابر این برای کسب سکوی المپیک نیاز به برنامه ریزی های بلند مدت و منظم داریم.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه ریزی های بلند مدت، ملی پوشان و ورزشکاران ناشنوا نیاز به ایجاد انگیزه دارند، مشکلات و معضلات فراوانی که آن ها با آن مواجه هستند، سبب کاهش انگیزه و اعتماد به نفس در نزد ورزشکاران ناشنوا شده است، مسئولین باید در جهت رفع مشکلات مالی آنها برآیند تا ناشنوایان با آرامش و بدون دغدغه فکری اعم از گذراندن معاش زندگی خود به تمرین بپردازند./با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.