سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سازمان ملل مطرح شد؛

هشدار ایران نسبت به بهره‌برداری سیاسی برخی کشورها از شورای حقوق بشر سازمان ملل

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی نسبت به تلاش برخی کشورها برای بهره‌برداری سیاسی از شورای حقوق بشر و خدشه به اعتبار آن هشدار داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اسحاق آل‌حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش سالانه شورای حقوق بشر برگزار شده بود، با تأکید بر اهمیت کارکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل و مشارکت فعال ایران در آن نسبت به تلاش برخی کشورها برای بهره‌برداری سیاسی از این شورا و خدشه به اعتبار آن هشدار داد. 

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با اشاره به تلاش‌ها برای اصلاح سازوکار شورای حقوق بشر سازمان ملل بر جلوگیری از سیاسی کاری در این نهاد بین‌المللی تأکید کرد. 

وی با تأکید بر اهمیت نقش شورای حقوق بشر برای بهبود ساختار حقوق بشر در سازمان ملل، تاسیس آن را گامی به جلو و فاصله گرفتن از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل دانست که اعتبار آن به دلیل سیاسی کاری خدشه‌دار شده بود.

اسحاق آل‌حبیب افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید محلی برای گفت‌وگو و بحث بین کشورها بوده و تفاوت‌های فرهنگی و ملی بین کشورهای مختلف جهان را در نظر بگیرد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان با ابراز نگرانی از تلاش برخی کشورها برای تأثیرگذاری بر عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: برخی کشورها هنوز تلاش دارند از این نهاد و کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل بهره‌برداری سیاسی کرده و شکی نیست که برخی قطعنامه‌های آن در راستای اهداف سیاسی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای حقوق بشر باید با سازوکاری مشخص با تحمیل معیارها، تفسیرها و دیدگاه‌های خاص برخی کشورها بر آن مقابله کند.

آل‌حبیب همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر و رعایت موازین آن تأکید کرد و گفت: سیاست ما همکاری و اقدام متقابل برای گسترش و حمایت از حقوق بشر بوده که در منشور سازمان ملل نیز ذکر شده و در عین حال رویکرد ما پرهیز از سیاست یک بام و دو هوا و سیاسی کاری است.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مبانی حقوق بشر بر اساس همگرایی فرهنگی و ارزش‌های جهان شمول تلاش کرده و در این راه از هرگونه همکاری با سازمان ملل و از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، حقوق بشر ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.