سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا در مسیر پنجمین کسری یک تریلیون دلاری

براساس گزارش سازمان بودجه کنگره، اگر اقتصاد آمریکا بر 'پرتگاه مالی' غلبه کند، کسری بودجه امسال به رقم 641 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فاکس نیوز نوشت: دولت فدرال آمریکا بودجه سال 2013 را با 120 میلیارد دلار کسری بودجه که حاکی از قرار گرفتن ملت در مسیر پنجمین کسری بودجه یک تریلیون دلاری است؛ بررسی می کند.
کسری بودجه مذکور، فشار روحی و روانی بسیاری را بر باراک اوباما و کنگره آمریکا وارد کرده است و آنها را به تقلا برای چاره جویی جهت متعادل کردن بودجه دولت، طی هفته های آینده انداخته است.
رئیس خزانه داری آمریکا اعلام کرده است: کسری بودجه ماه اکتبر – شکاف بین درآمدهای مالیاتی دولت و هزینه های انجام شده -  نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 22 درصد بیشتر بوده است.
درآمدهای مالیاتی دولت به 184.3 میلیارد دلار- 13 درصد بیشتر از ماه مشابه در سال گذشته- افزایش یافته و از طرف دیگر، هزینه ها نیز 304.3 میلیارد دلار یعنی 16.4 درصد، رشد داشته است.
فاکس نیوز نوشته است: بدهی ساده ترین اصطلاح ممکن و به معنای مقدار پولی است که دولت می بایستی قرض بگیرد تا شکاف های خود را پر کند، و آن هم درست زمانی که درآمدها به خاطر هزینه ها تحلیل می شود. دولت اوباما سال مالی گذشته را با 1.1 تریلیون دلار کسری بودجه ی سالانه در ماه سپتامبر به پایان رسانید. اگر چه که این رقم نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما براساس سوابق تاریخی هنوز رقم دردناکی برای دولت می باشد.
ریاست جمهوری باراک اوباما با کسری های مالی بسیاری مصادف شده است که او در تبلیغات انتخاباتی خود با شور و اشتیاق فراوان از حل و فصل کردن آن سخن می گفت و حالا وقت آن رسیده تا وعده های خود را عملی کند. میزان و وسعت کسری بودجه امسال تا حد زیادی بستگی به این دارد که دولت اوباما با به اصطلاح "پرتگاه مالی" به وجود آمده تا چه اندازه می تواند مقابله کند.
هشدار سازمان بودجه به دولت فدرال
براساس گزارش سازمان بودجه کنگره، اگر اقتصاد آمریکا بر "پرتگاه مالی" غلبه کند، کسری بودجه امسال به رقم 641 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.  این سازمان هشدار داده است که احتمال سقوط اقتصاد کشور در نیمه اول سال 2013 در سراشیبی رکود و ورشکستگی بسیار زیاد است.
همچنین این سازمان پیش بینی کرده است که چنانچه کاخ سفید و کنگره، برنامه تخفیف مالیات ها و اجتناب از هزینه های مازاد را در دستور کار خود قرار دهند، می توانند کسری را تا حد زیادی جبران کنند.
این کسری بودجه بیش از یک دهه است که ادامه دارد و در سال 2009، اولین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، به 1.14 تریلیون دلار رسید. عمده علت این شکست اقتصادی به خاطر ضرباتی بود که رکود بزرگ اقتصادی جهانی به آمریکا وارد کرد. درآمدهای مالیاتی در دوران رکود اقتصادی بزرگ کاهش یافت این در حالی بود که دولت همه انرژی خود را بر روی برنامه های محرک اقتصادی صرف کرد.
خسارت وارده به بدنه اقتصاد آمریکا، از زمان جورج بوش با تایید معافیت های مالی گسترده و شروع جنگ عراق و افغانستان آغاز شد.
یکی از چالش های بزرگ مطرح شده برای بودجه دولت فدرال، افزایش تولد نوزادان بوده است. این امر دولت را وادار کرد تا برای امنیت اجتماعی و پزشکی و درمانی هزینه های زیادی را صرف کند. همزمان با این مسئله، اقتصاد شکننده آمریکا با کاهش مالیات ها و متعاقب آن با کاهش درآمدها همراه شد.
در طول سه سال گذشته، دولت همواره برای جبران شکاف های موجود، مجبور به قرض گرفتن بوده که سبب شد تا بدهی بودجه فدرال به رقم 16.2 تریلیون دلار برسد.

برچسب ها: بودجه ، آمریکا ، کسری ، وبگردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.