سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محضربزرگان/ اسرار تکبيرة الاحرام

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی ها و درستی ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
ملا احمد نراقي در کتاب "معراج السعاده" درباره اسرار تکبيرة الاحرام مي نويسد: حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمود که: « چون تکبير گويى بايد حقير شمارى در نزد کبريايى خدا هر چيزى را که ميان عرش اعلى و تحت الثراست. به درستى که: خداى تعالى چون مطلع شود بر بنده اى که تکبير مى گويد و دل او غافل است، مى گويد: اى کاذب! آيا مرا مى فريبى؟ قسم به عزت و جلال خودم که تو را از شيرينى ياد خود محروم مى سازم. و از نزديکى خود و شادى به مناجات خود تو را دور مى کنم».
پس هان اى برادر! وقت نماز، دل خود را ملاحظه کن اگر شيرينى نماز را مى يابى و در نفس خود از نماز بهجت و سرورى ملاحظه مى کنى و دل خود را به مناجات خدا شاد و خرم مى بينى بدان که: تکبير تو را قبول فرمود و اگر از لذت مناجات و شيرينى عبادت محرومى بدان که: خدا تو را دروغگو شناخته و از درگاه خود تو را رانده و از آستانه خود تو را دور افکنده. پس بر حال خود گريه کن مانند زنى که فرزند عزيز او مرده باشد. و به علاج خود پرداز پيش از آنکه حسرت و ندامت بينى.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.