سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه انتقادات کارشناسان آمريکايي از سياستهاي اوباما

در ادامه انتقادات عليه اوباما ، کارشناس آمريکايي دولت وي را به کوتاهي در تامين امنيت جان ديپلماتهايش در ليبي متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وليد فارس در گفتگو با شبکه تلويزيوني  فاکس نيوز گفت: مطالب زيادي درباره حمله به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي آمريکا مطرح است.

هنوز ماهيت واقعي اين مسئله روشن نشده است. حضور ديويد پترائوس رئيس مستعفي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) در جلسه بررسي اين مسئله بسيار مهم است و مي تواند ابعاد اين مسئله را روشنتر کند. به استناد اسناد و مدارک حدود ده مرکز آموزشي براي شبه نظاميان افراطي و جهادي ها در شهر بنغازي ليبي وجود داشته است.

سوال اين است که آيا مقامات آمريکا واقعا معتقد بوده اند کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي باوجود چنين مراکزي ، امنيت کافي دارد يا خير. سوال ديگر اين است که اگر آنها از اين مسئله مطلع بوده اند، چه تدابيري براي تامين امنيت اين مکان انديشيده بودند و ارزيابي آنها از حمله احتمالي به اين مکان ديپلماتيک چه بوده است. بايد افرادي همانند ديويد پترائوس در اين زمينه توضيح بدهند. بايد مشخص شود که چه تهديدهايي متوجه اين مکان بوده است.

 در يکي از نمابرهاي محرمانه اي که از کنسولگري آمريکا در بنغازي ارسال شده بود تصريح شده بود که شبه نظاميان اين مکان را در محاصره خود دارند اما مشخص نيست که آمريکا مي خواهد با اين افراد چه کند. همين مسئله نشان مي دهد که دولت آمريکا چه رويکردي را در اين زمينه دنبال مي کرده است. ظاهرا دولت آمريکا اين افراد را تهديد نمي دانسته است.
برچسب ها: انتقاد ، اوباما ، سیاست ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.