سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی وزیر علوم در افتتاحيه بزرگترين كشتي اقيانوس شناسي خليج فارس:

دانشگاهیان خود را میزبان ملت ایران می دانند/ضعيف بودن جزاير جنوبي در زمينه اجتماعي و فرهنگي

دانشگاهیان خود را میزبان ملت ایران دانسته و سعی می کنند که پشتیبان این ملت باشند

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛خواجه سروی معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در افتتاحیه بزرگترین كشتي اقیانوس شناسی خلیج فارس و دریای عمان  که در جزیره قشم برگزار شد طی سخنرانی گفت: باید در همین ابتدای امر چند نکته را یاد آور شوم اولین نکته این است که انقلاب اسلامی ایران یک کار اساسی با عنوان احیای تمدن ایرانی و اسلامی که در سی سال گذشته تاکنون تلاش های زیادی در این زمینه داشته کرده است کارهایی که در شناسنامه آن ذکر می شود البته یکی از خدمات انقلاب اسلامی این است که پرچم دار آن را مقام معظم رهبری بر عهده دارد و ایشان  تامین دانشگاهیان و حرکت علمی و فناوری را در جهش کار خود قرار داده اند چنانچه در این زمینه هم اکنون ما شاهد رشد صعودی بوده ایم .

وی افزود: حرکت دانشگاهیان به سمت توسعه و پیشرفت و جهش در آن نشان گر سرعت هر چه بیشتر  مراکز علمی و آموزشی است  وامیدواریم این حرکت به سمتی برود که دانشجویان هر چه بیشتر بتوانند در این زمینه گام های موثر بردارند .

وی به تعداد جمعیت دانشجوی کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار ميلیون وچهارصد هزار دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل هستند واین در حالی است که با بیانات مقام معظم رهبری نیازهای این دانشجویان و تامین آن نیازها در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاهیان خود را میزبان ملت ایران می دانند و سعی می کنند  تمام تلاش خود را  در خصوص پشتیبانی از این ملت داشته باشند .

***بسیاری از جزایر جنوبی در زمینه اجتماعی و فرهنگی ضعیف هستند 


دیانت رئیس  دانشگاه پیام نور قشم در ادامه گفت: بسیاری از جزایر جنوبی کشور در زمینه اجتماعی و فرهنگی ضعیف هستند و باید زمینه ای ایجاد شود که حضور جوانان ایرانی در عرصه های مختلف هرچه بیشتر به چشم آید .

وی افزود: باید از هدر رفتن منابع جلوگیری صورت گیرد تا حرکات و برنامه ها هدفمند و با رشد صعودی حرکت کنند.


 

برچسب ها: دانشگاهیان ، کار ، اساسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.