سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکلانتر چهارم پليس پيشگيري پايتخـت:

مامورهاي قلابي هنگام اخاذي از يک شهروند، شناسايي و بازداشت شدند

سرهنگ عزتي، صبح امروز از دستگيري دو مرد مامورنما در محدوده پارک وليعصر خبر داد و به تشريح جزييات پرونده اين دو متهم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عزت الله عزتي، سرکلانتر چهارم پليس پيشگيري پايتخت، با اشاره به خبر فوق گفت:" شب گذشته ماموران گشت کلانتري زير مجموعه اين سرکلانتري هنگام گشتزني در محدوده پارک "وليعصر" واقع در خيابان نيروي دريائي، به فردي که موتورسيکلت آبي رنگ سوار بود مشکوک و وي را تحت نظر گرفتند. 
وي افزود:" مامورن به طور نامحسوس به اين فرد نزديک شده و در همين زمان مشاهده مي کنند که فردي ديگر که اين موتورسوار به انتظار وي ايستاده است در گوشه از پارک در حال بازرسي بدني يکي از شهروندان مي باشد. 
اين مقام مسئول ادامه داد:"در بررسي هاي بيشتر مشخص شد که اين دو نفر داراي تجهيزاتي از قبيل شوکر و دستبند، با تبحري خاص در حال بازجويي و بازرسي از اين شهروند است. 
وي تصريح کرد:" از آنجا که شم پليسي ماموران هرگز اشتباه نمي کند، متوجه مي شوند که اين دو مرد مظنون بايد مامور قلابي باشند که در اين محل اقدام به بازرسي و بازجويي از شهروند مذکور کرده اند. 
سرهنگ عزتي گفت:" بر همين اساس، بلافاصله به آنان نزديک و موضوع را جويا مي شوند که هر دو مرد مظنون به ماموران اعلام مي دارند که مامور هستند که با مواجهه با افراد شرور و مشکوک خود جوش مبادرت به بررسي آنان مي کنند.
وي اشاره داشت:" با توجه به گفته هاي هر دو مظنون، ماموران از آنها کارت شناسايي و مدارک درخواست مي کنند که در مقابل اين دو مظنون هيچگونه کارت شناسايي براي ارايه کردن نداشتند که اين امر به دستگيري هر دو نفر منجر مي شود. 
سرکلانتر چهارم اظهار داشت:" هر دو مظنون به کلانتري محل منتقل شده و تحت بازجويي هاي انجام شده مشخص شد که هر دو مامور قلابي هستند که با غصب عنوان و جا زدن خود به عنوان مامور از شهروندان به بهانه هاي واهي اخاذي مي کنند.
سرهنگ عزتي افزود:" در بازرسي بدني از هر دو نيز مشخص شد در جلد شوکري كه به همراه داشتند، ماشين ريش تراشي قرار دارد و شوکري در کار نيست و اين کار را صرفا براي ترساندن شهروندان و سوژه هاي خود انجام داده اند.
وي عنوان داشت:" بر همين اساس هر دو متهم که "اميد" و "احمد" نام داشتند به جرايم خود مبني بر جعل عنوان و اخاذي از شهروندان در قالب مامور قلابي اعتراف و در بررسي هاي انجام شده از سوابق آنها مشخص شد که هر دو داراي سوابقي همچون سه بار دستگيري و تحمل حبس را دارند و همچنين به چندين فقره زورگيري در بررسي هاي تخصصي به اتفاق يکديگر اقرار کردند. 
اين مقام انتظامي تشريح  کرد:" گفتني است، تعدادي از مالباختگان شناسايي و هر دو متهم پس از تکميل پرونده راهي دادسراي ناحيه چهار رسالت شدند. 
سرهنگ عزتي در پايان عنوان داشت، شهروندان بايد مراقب افرادي که در پوشش ماموران دولتي به آنها مراجعه مي کنند باشند و با توجه به نشانه هايي که پليس براي شناسايي اين افراد داده است از اعتماد به آنها خودداري کنند.
برچسب ها: مامور ، قلابی ، بازداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.