سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده وزارت بهداشت:

برنامه خودمراقبتي جوانان و ميانسالان در كاهش بار مالي نظام سلامت موثر است

برنامه خودمراقبتي (self care ) جوانان و ميانسالان در كاهش بار مالي نظام ارجاع موثر است و مديران سلامت خانواده دانشگاهها موظف به اجراي این برنامه هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس سالانه مديران گروه بهداشت خانواده دانشگاههاي علوم پزشكي كشور و آغاز برنامه خودمراقبتي ميانسالان و جوانان گفت: این برنامه در تامين، حفظ و ارتقاي سلامت خانواده ها و نتايج عمده آن در ايجاد توانمندي و اعتماد به نفس آحاد مردم و مشاركت آنان در تصميم گيري براي حفظ و ارتقاي سلامت تاثیر دارد.
 
دكتر محمد اسماعیل مطلق بر نقش اين برنامه در كاهش باركاري و مالي پزشك خانواده و تيم سلامت تاكيد کرد و گفت: مديران سلامت خانواده دانشگاهها موظف به اجراي برنامه مذكور در دانشگاههاي علوم پزشكي كشور  هستند و در مرحله اول براي گروههاي سازمان يافته مانند رابطين بهداشتي و كاركنان دانشگاههاي علوم پزشكي هستند.
 
بر اساس این گزارش، مباحث باروري سالم و تنظيم خانواده و تفاوت اساسي آن با مفاهيم كنترل جمعيت و تحديد مواليد از جمله دیگر مواردی بود که در این اجلاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
گفتنی است: اجلاس مديران گروه بهداشت خانواده دانشگاههاي علوم پزشكي كشور در خزرآباد ساري برگزار شد. در اين اجلاس ضمن بررسي عملكرد ادارات گروههاي سني دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس از نوزادان تا سالمندان برنامه خودمراقبتي (self care ) جوانان و ميانسالان  و مباحث باروري سالم و تنظيم خانواده مورد بررسی قرار گرفت.
برچسب ها: مطلق ، جوانان ، سلامت ، خانواده ، نظام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.