سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش 92 درصدی صدور گواهی بهداشتی صادرات فرآورده ‌های خام دامی آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: صدور گواهی بهداشتی صادراتی فرآورده ‌های خام دامی دامپزشکی استان در سال ‌جاری بیش از 92درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،"بهراد زندیه"، با اشاره به نقش موثر دامپزشکی در ارتقاء رونق اقتصادی محصولات دامی اظهار کرد: این اداره ‌کل در چارچوب سیاست ‌های دولت خدمتگزار، گام ‌های موثری را برای آسان سازی روند صادرات برداشته است.

وی اضافه کرد: در این زمینه استقرار کارشناس دامپزشکی به صورت تمام وقت و راه ‌اندازی سیستم یکپارچه قرنطینه در گمرک‌ های استان برای نظارت و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی برای محموله‌ های صادراتی فرآورده ‌های خام دامی از جمله این اقدام ها به شمار می رود.

زندیه خاطرنشان کرد: این اقدام ها موجب آسان سازی در امور صادرات این فرآورده ‌ها شده و در سال ‌جاری شاهد افزایش بیش از 92درصدی صدور گواهی‌ های بهداشتی صادراتی دامپزشکی هستیم.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور از ارکان اصلی صادرات غیر نفتی است اظهار کرد: فرآورده های خام دامی مانند جوجه یک روزه گوشتی، دنبه گوسفندی، عسل، کندوی زنبور عسل، خوراک دام و بلوک لیسیدنی با نظارت کارشناسان اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان به کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، هندوستان، آلمان، آذربایجان، ارمنستان و کویت صادر شده اند./س

برچسب ها: صادرات ، دام ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.