سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردوي کشور نيازمند نظارت و رسيدگي است

کارشناسان کشاورزي بر اين باورند که توليد گردوي با کيفيت با توجه به شرايط محيطي کشور نيازمند توسعه در بخش توليد و استفاده از کشاورزي مکانيزه است.

داود يار محمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: گردو از جمله محصولاتي است که در زمان‌هاي خاص از سال امکان برداشت آن وجود دارد و به همين منظور نيازمند محافظت بيشتري است.
وي گفت: از آنجايي که نواحي مرکزي ايران مستعد کاشت گردوست به دليل شرايط آب و هوايي اين مناطق مستعد خشکسالي است و بايد با زمان بندي مناسب در طول سال اين مشکل را براي کشاورزان حل کرد.
يار محمدي به برخي از ويژگي‌هاي درخت گردو اشاره کرد و گفت: ارتفاع درخت گردو از 10 متر 40 متر است علي رغم نياز به حضور کارشناسان براي شناخت آفات گردو پاي درخت هنوز هم کشاورزان با ديد تجربي آفات را را شناسايي مي‌کنند.
اين کارشناس کشاورزي به نوع برداشت گردو اشاره کرد و گفت: درخت گردو در برابر ضربه حساس است و براي همين هنگام برداشت محصول بايد دقت لازم را داشت لازم ضروري است مسئولان جهاد کشاورزي هر استان برنامه ريزي دقيق براي افزايش کيفيت خاک گردو کنند.
وي در پايان گفت: با توجه به پتانسيل‌هاي پيش‌روي، براي پرورش گردوي ايران و حساسيت اين محصول به نظر مي‌رسد مسئولان ذي‌ربط با مکانيزه کردن کشاورزي به ويژه در هنگام برداشت گردو در اين بخش از کشاورزان و گردو کاران حمايت‌هاي لازم را به عمل آوردند./ک
برچسب ها: گردو ، نظارت ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.