سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمايت از معارضين سوريه نشانگر ناتوانی اتحاديه عرب است

دبير اول کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: به رسميت شناختن معارضين از سوي اتحاديه عرب و کشورهاي غربي نشان دهنده ناکار آمدی اتحاديه عرب در حل و فصل بحران سوريه ا ست.

محمد حسن آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام دولت‌هاي غربي و اتحاديه عرب در به رسميت شناختن دولت انتقالي در سوريه گفت: به رسميت شناختن معارضين سوريه از سوي اتحاديه عرب و کشورهاي غربي نشان از ناکارآيي اتحاديه عرب در حل و فصل بحران سوريه است.

وي با بيان اينکه حمايت اتحاديه عرب از ائتلاف جديد ضد سوري به ضرر خود اين اتحاديه خواهد بود افزود: اين اقدام اتحاديه عرب به معناي دخالت در امور دولت سوريه از منظر حقوق بين الملل مردود است.

دبير اول کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه کشور سوريه داراي حکومت پارلمان و تشکيلات رسمي است اظهار داشت: هرگونه تصميم گيري در خارج از مرزهاي سوريه موجب تشديد منازعات در داخل اين کشور خواهد شد.

نماينده مردم اراک و کميجان در ادامه با اشاره به اينکه ضرر کننده اصلي در اين منازعات مردم بي‌گناه سوريه هستند، خاطر نشان کرد: کشورهاي عرب بايد به جاي تصميم گيري در خصوص سوريه به حل مشکلات و مسائل اين کشور از طريق مسالمت آميز و آشتي ملي بپردازند.

آصفري با بيان اينکه معارضين ضد دولت بشار اسد در سوريه هستند افزود: اتحاديه عرب در تلاش است تا با به رسميت شناختن معارضين بشار اسد را تحت فشار قرار دهد بنابراين حمايت از معارضين منجر به تشديد مشکلات سوريه خواهد شد و لازمه آرامش در سوريه ايجاد دولت وحدت ملي و دولت مقتدر واحد است.

انتهای پیام/


برچسب ها: معارضین ، سوریه ، اتحادیه ، عرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.