سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استان اصفهان از برگزیدگان صدور مجوز انتشار آثار مکتوب در کشور

هم اکنون 5 استان کشور مجاز به صدور مجوز انتشار می باشند که استان اصفهان از شناخته ترین استان های کشور در این خصوص به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب با بیان این مطلب گفت: طی یک سال گذشته 1500 مجوز نشر کتاب در استان اصفهان صادر شده است که در این میان 1100 اثر چاپ اول بوده است. وی در ادامه رویکرد شورای نظارت بر نشر کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان را سرعت بخشی به ارتقای سطح فکری و فرهنگی این استان دانست.

محمود شالویی بر تجهیز هرچه بیشتر کتابخانه های استان اصفهان تاکید کرد و یادآور شد: این امر به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک شایانی خواهد نمود.

وی اظهار امیدواری کرد: تلاش خادمان فرهنگ مکتوب در آینده ای نزدیک بتواند بر همه سطوح جامعه گسترش یابد.

وی تحقیق و پژوهش را راز ماندگاری مطالعه و بهره بیشتر از تالیفات مکتوب برشمرد و یاد آور شد: در صورت رشد مطالعه در مدارس خواهیم توانست سطح مطالعه در کشور را افزایش دهیم.

وی در پایان بر اتخاذ روش های مطالعاتی نوین در راستای مطالعه و انتشار کتاب های بیشتر تاکید نمود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استانی و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همچنین جمعی از اصحاب نشر و پدید آورندگان کتاب استان در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد، از استاد مرحوم آشفته شاعر گرانقدر شهرضایی یاد و سخن به میان آمد.

گفتنی است همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب دیروز همزمان با روز بزرگداشت کتاب و کتابخوانی در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.