سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید 28 درصد میوه آذربایجان‌شرقی در شهرستان مراغه

باغداران مراغه‌ای امسال با تولید 260 هزار تن انواع محصول باغی 28 درصد میوه استان آذربایجان‌شرقی را در این شهرستان تولید کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، شهرستان مراغه 20 هزار هکتار باغ دارد و 23 نوع میوه در این شهرستان تولید می‌شود.

سیب، انگور، گوجه سبز، زردآلو، آلبالو، هلو، شفتالو، شلیل، گیلاس، گلابی، گردو و بادام میوه‌هایی که در مراغه بیشترین سطح زیرکشت و تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین محصول باغی مراغه سیب و باغداران مراغه‌ای یک سوم سیب استان را در این شهرستان تولید می‌کنند.

باغداران مراغه‌ای در تولید سیب، بادام و آلوچه مقام اول را در استان دارند در انگور رتبه سوم و در زردآلو و گردو جایگاه پنجم استان از آن باغداران این شهرستان است.

سالانه از کل تولیدات باغی مراغه 150 هزار تن سیب و بیش از 30 هزار تن خشکبار شامل آلوچه، مغز گردو، بادام، کشمش، برگه زردآلو و قیسی صادر می‌شود.

بیشتر میوه‌های تولید شده در مراغه به خاطر نبود مراکز فرآوری و بسته‌بندی مناسب، فله‌ای و بدون بسته‌بندی صادر می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی مراغه گفت: مراغه در تولید میوه در استان مقام‌ اول را دارد و 28 درصد محصول باغی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

نریمانی افزود: بیشترین محصول باغی مراغه سیب است و باغداران مراغه با تولید 200 هزار تن سیب بیش از یک سوم سیب استان را در این شهرستان تولید می‌کنند.

برداشت میوه در مراغه از نیمه‌های تیر با برداشت گیلاس و آلبالو آغاز و با برداشت گردو سیب در آبان به پایان می‌رسد و باغداری در این شهرستان برای بیش از 70 هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی گفت: بخش عمده محصولات باغی تولید شده در مراغه به خاطر دانش بالای کشاورزان در عمل‌آوری و کیفیت خوب به دیگر استان‌ها، شهرستان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.