سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها:

کمبود اعتبارات باعث از دست رفتن رتبه علمی کشور در جهان می شود

یکی از مسائل مهم که دانشگاه ها با آن روبرو هستند تخصیص اعتبارات است که کمبود آن خسارات زیادی را به عرصه علم و جایگاه علمی کشور در جهان وارد می کند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ گردهمایی روسای دانشگاه های کشور حجت اله السلام و المسلمین محمدیان  نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها تصریح کرد:  اگر صحبت از اقتصاد سیاست و فرهنگ مقاومت است همه برای این است که این مقاومت ها راه را برای ملت ها محکم تر می کند همه ما در همه ی عرصه ها در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم  و این تاوان ایستادگی مقاومت است اما با نگاهی دقیق می توان به این نتیجه رسید  که این مشکلات با مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم قابل مقایسه نیست و ما در وضعیت بهتری به سر می بریم.

وی گفت: همه مسئولین و روسا باید با تلاش مشکلات را حل کنند  چرا که هنر مدیران  این است که در سختی ها وضعیت را مدیریت کنند.

محمدیان به مسئله رفاهی و صنفی دانشجویان اشاره کرد و گفت: مسئله رفاه دانشگاهیان و دانشجویان باید در اولویت باشد و همواره باید  اعتبارات و بودجه مناسبی در اختیار دانشگاه ها قرار دهیم چرا که عدم تخصیص اعتبار لازم اولین جایی که خود را نشان می دهد در کسب رتبه علمی و کمبود آن باعث از دست دادن جایگاه والای علمی کشورمان  در دنیا می شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه در ادامه به آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 450 هیئت دانشجویی در دانشگاه ها داریم که روسای دانشگاه ها  باید دانشجویان را برای ترویج فرهنگ عاشورایی  به حضور در این هیئت ها تشویق کنند .

وی تصریح کرد: تشکل ها از مسائل مهم دیگر دانشگاه ها است و روسا باید نگاهی پدرانه به این تشکل ها که آینده سازان کشور هستند داشته باشند .

محمدیان  درخاتمه با اشاره به اجرای طرح دوره دانش افزایی بیان داشت:  بیش از 23 هزار عضو هیئت علمی در دوره های دانش افزایی شرکت داشتند ، که این جای خوشحالی است  و معاونین آموزشی می توانند تلاش بیشتری در فعال نگه داشتن این طرح داشته باشند./ع2
برچسب ها: علمی ، دانشگاه ، دانش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.