سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

برگزاری نخستین گردهمایی معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درقشم

نخستین گردهمایی معاونان اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مسائل مربوط به صادرات و واردات 8 منطقه آزاد کشور شامل امورگمرکی ،بانکی ،نوسانات ارزی ،ارزش افزوده ،مالیات و روابط آنها با قوانین کشوری ها از محور اصلی مورد بحث و بررسی این گردهمایی یکروزه بود.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت توسعه روابط مناطق آزاد و ایجاد تعامل بیشتر بین آنها گفت: اگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از اطلاعات و نیازهای یکدیگر باخبر باشند بسیاری از مشکلات را با همکاری همدیگر برطرف خواهند کرد.

اسفندیار حیدری پور ،معاونت سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را بهترین مکان برای ایجاد هماهنگی در فعالیتهای اقتصادی مناطق آزاد دانست و افزود: برای تسریع امور اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها می توان بخشهای مختلف را به صورت تخصصی به هر یک از مناطق واگذار کرد.

وی اجرای کامل قانون برنامه پنجم توسعه مدیریت مناطق آزاد را خواستار شد.

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: تحریم ها ی اخیر سبب تحرک اقتصادی کشور ،توجه جدی به اصل 44 قانون اساسی و تقویت بخش خصوصی و تشکلهای غیر دولتی شده است.

رئیسی افزود: وجود بیش از 800 واحد صنعتی بخش خصوصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بهترین ظرفیت برای استفاده فرصت به وجود آمده در کشور است.

وی از روسای اقتصادی مناطق آزاد خواست زمینه افزایش کیفیت کالاهای تولیدی و کاهش هزینه های تمام شده در واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق را فراهم کنند.

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد کشور قوانین خاص خود را دارند که باید به منظور اجرای صحیح این قوانین راه حل های مناسب را پیشنهاد داد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.