سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

برترین های جشنواره فیلم كوتاه بام ایران معرفی شد

نخستین جشنواره منطقه ای فیلم كوتاه « بام ایران »، با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهركرد به كار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

هیأت داوران این جشنواره، متشكل از پوران درخشنده، ابوالفضل جلیلی و علی محمد قاسمی، از جوانان پویا و تلاشگر فیلم سازی منطقه زاگرس نیشین ایران قدردانی كردند.

هیأت داوران، دو فیلم « تنهایی پرهیاهو »  به كارگردانی فضل اله تاری از استان لرستان و « دسترنگ » به كارگردانی داریوش نیكبخت از استان چهارمحال و بختیاری را به خاطر تلاش جهت ضبط لحظه های ساخت كار و تركیب هنر و زندگی، لایق دیپلم افتخار دانستند.

این هیأت، دیپلم افتخار خود را به فیلم  « روزی روستایی بود » به كارگردانی فرامك سلیمانی در بخش استانی اهدا كرد.

هیأت داوران نخستین جشنواره فیلم كوتاه بام ایران، در بخش مردم سرزمین من، به صورت مشترك به دو كار « تلخ و شیرین » به كارگردانی یزدان كیانی از استان چهارمحال و بختیاری و « پهن او » به كارگردانی سعید برپزی از استان خوزستان، دیپلم افتخار اهدا كرد.

در بخش داستانی نیز، فیلم های « عروس جمعه » به كارگردانی محمد سلیمی راد از استان كهگیلویه و بویراحمد و « نفس نرم نسیم » به كارگردانی سعید همتی وند از استان لرستان، تندیس جشنواره را دریافت كردند.

بهترین صداگذاری به فیلم « 4441 روز زندگیم » به كارگردانی نظیر میرزایی از استان كردستان، بهترین تدوین به « زندگی به رنگ بژ » به كارگردانی پرویز كرمی از استان خوزستان، بهترین تصویر برداری به فیلم « دری كه كوبه ندارد » به كارگردانی قاسم اسماعیلی دهكردی از استان چهارمحال و بختیاری، و بهترین فیلم نامه به فیلم « مثل یك خروس » به كارگردانی احمدرضا سیستان از استان اصفهان اهدا شد.

هیات داوران این جشنواره در بخش مستند نیز جایزه بهترین كارگردانی را به فیلم « آخر شاهنامه » به كارگردانی شریف اسلامی از استان كهگیلویه و بویراحمد و جایزه بهترین مستند را به فیلم « ملودی سنگ » به كارگردانی پرویز رستمی از استان كردستان اهد ا كرد.

در بخش مستند، فیلم « ملودی سنگ » به كارگردانی پرویز رستمی از استان كردستان، شایسته بهترین صداگذاری، « گره عشق » به كارگردانی جمال اسكویی، بهترین تدوین، « گره عشق » به كارگردانی جمال اسكویی و « نقش چالشتر » به كارگردانی هادی شریعتی از استان چهارمحال و بختیاری هم بهترین تصویرداری را دریافت كردند.

هیأت داوران برای ارج نهادن به تحقیق و نگارش، جایزه اول خود را به فیلم « بور » به كارگردانی سوران قانعی فر از استان كردستان و جایزه دوم این بخش را به » اوزی » به كارگردانی حسن جوانبخت از استان چهارمحال و بختیاری اهدا كرد.

در بخش مستند، جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم « هاوری » از اكبر شهبازی از استان كردستان و « بی بی طلا » به كارگردانی فردوس خسروی نژاد از استان لرستان، اهدا شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در نخستین جشنواره منطقه ای فیلم كوتاه « بام ایران » در شهركرد، 65 اثر اكران و مورد داوری قرار گرفت.

حسین گنجی افزود: این آثار از استان های كردستان، كرمانشاه، لرستان، همدان، اصفهان، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، فارس و چهارمحال و بختیاری بودند.

به گفته وی؛ این تعداد اثر از میان 400 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، از سوی هیأت داوران، برای حضور در بخش رقابتی پذیرفته شد.

گنجی یادآور شد: این تعداد آثار با موضوع، نماز و نیایش، ایثار و شهادت، رفتارهای سرزمین من، تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، و آزاد، در دو بخش مستند و داستانی به نمایش در آمد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.