سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

سدرتقویت کننده موی سر

از جمله مکانیسم‌های گیاه سدر می‌توان به خاصیت خنک‌کنندگی، مسکن، قابض، تقویت‌کننده، تب‌بر، صفرابر، ضدانگل، ضدالتهاب، ضدتومر پوستی و ضداورام اشاره کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان :

خواص پوستی گیاه سدر

گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند، ضدشوره سر بوده و برای رفع ورم، درمان خارش و اگزما مفید است همچنین برای ترمیم زخم‌ها، ضدعفونی‌کردن چرک‌های پوستی، باز کنندگی رخسار مؤثر بوده و ضد ضایعات آبله است.

میوه درخت سدر رطوبت بدن را از بین می‌برد

میوه درخت سدر را کُنار می‌نامند که بیشتر شبیه آلوزرد است. سدر گیاهی است خشک‌کننده رطوبت داخلی بدن و پوست که مصرف خارجی آن ضدخارش و اگزماست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان:

میوه کُنار به دلیل داشتن تانن در خونریزی‌های مختلف از جمله خونریزی‌های زنانگی اهمیت دارد. میوه کُنار از نظر گوارشی هم قابض و هم ملین است.
سدر گیاهی قابض است و از نظر دفع صفرا یک ریزش‌دهنده مناسب صفرای بدن است. سدر خاصیت تصفیه‌کنندگی خون و پاکسازی اخلاط مختلف خصوصاً صفرا را از بدن دارد.

سدر از خانواده عناب است و ارتفاع درخت سدر به 10 متر می‌رسد که درختی خاردار همراه با ساقه سفیدرنگ است. عمر این گیاه زیاد است و در استان‌های جنوبی کشور به خصوص جزایر خلیج فارس، بیشتر رشد می‌کند.

سدر گیاهی مقوی است و در قرآن مجید نیز درباره این گیاه سفارشات فراوانی شده است همچنین مسیحی‌ها معتقدند که تاجی که بر سر حضرت عیسی قرار داشت، از برگ درخت سدر بوده است.

ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛ این گیاه خاصیت کف‌کنندگی دارد، ضدقارچ قوی است و در درمان بیماری‌های قارچی مفید است همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود و میوه درخت سدر نیز برای درمان سرفه و برونشیت مفید است./س

برچسب ها: سدر ، تقویت کننده ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.