سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

كتابداران، خادمان عرصه فرهنگ و تمدن جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: كتابداران به عنوان خادمان فرهنگ و تمدن جامعه نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام و المسلمین 'سید احمد میرعمادی' اظهار داشت: در دین اسلام هیچ چیزی به اندازه كتاب و كتابخوانی ارزشمند نیست چرا كه خداوند علم خود را تعبیر به كتاب كرده است.

وی با بیان اینكه خداوند از عالم هستی، پرونده اعمال انسان و بالاتر از همه معجزه پیامبر یعنی قرآن تعبیر به كتاب كرده؛ تصریح كرد: هیچ فرهنگ و مكتبی به اندازه اسلام برای كتاب ارزش قائل نشده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به احترام بزرگان برای كتاب افزود: از كتاب همواره توسط بزرگان به عنوان صدقه جاریه یاد شده است.

وی با تاكید بر اینكه فرهنگ و پیشرفت هر جامعه ای در سایه نشر و تالیف كتاب تحقق پیدا می كند، گفت: جایگاه و قداست كتاب بر كسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان، مطالبه جدی مقام معظم رهبری را نسبت به مردم و مسوولان جامعه ترویج فرهنگ مطالعه دانست و افزود: این فرهنگ باید توسط همه مردم و مسوولان در جامعه ترویج پیدا كند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی به راههای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره كرد و گفت: تشویق به تالیف كتاب توسط نویسندگان، هنرمندان، متخصصین و اساتید از راههای ترویج فرهنگ مطالعه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینكه كتاب تغذیه و آرام بخش روح انسان است، گفت: تشویق به اهدا كتاب و تشویق به وقف كتاب از دیگر راههای ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی با تاكید بر احداث كتابخانه های متعدد و متنوع در استان گفت: راه اندازی كتابخانه های تخصصی در حوزه های مختلف كودكان، نابینایان، طلاب، اساتید، پزشكی و تاریخی ضروری است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینكه برگزاری نمایشگاه كتاب باعث می شود كه كتاب به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: این امر زمینه استفاده محققین استان از منابع مختلف را نیز فراهم می آید./س

برچسب ها: کتابداران ، خادمان ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.