سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوثري:

تفاهم بين دولت سوريه و معارضين مهم است و ايران اين قدرت را دارد/تسلط ايران در برقراري آرامش و امنيت بين دولت سوريه و معارضين

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ايران در جهت ايجاد آرامش و امنيت شهروندان سوريه قدم بر مي دارد و نشست معارضين در تهران با نشست قطر کاملا متفاوت است.

اسماعيل کوثري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: اقدامي در قطر صورت گرفت تا به اصطلاح وحدت بين معارضان و مخالفان ايجاد کنند اما افرادحاضر در اين نشست تجاوزگران سوريه بودند به اين دليل که اين افراد متعلق به سوريه نبوده و شايد تعداد کمي از معارضان حضور داشتند اما دعوت شدگان توسط ايران معارضان داخلي سوريه اند.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه نظام حاکم بر سوريه بايد پايدار بماند، ايران در جهت آرامش مردم سوريه و اصلاحاتي که بايد صورت بپذيرد قدم برمي‌دارد.

 وي افزود: نشست قطر براي تشويق به درگيري و فرافکني در کشور سوريه بود تا متجاوزان به خواسته‌ خود برسند اما ايران معارضين را تشويق به مسلح بودن و اعمال خشونت نمي‌کند بلکه بر حل و فصل مسالمت آميز و راه حل ديپلماتيك تاکيد دارد.

کوثري همچنين بيان کرد: اين مساله از اين نظر براي ايران حائز اهميت است که بتواند آرامش و امنيت را از راه ديپلماتيك و تفاهم بين معارضين و دولت سوريه برقرار سازد و آرامش را به مردم سوريه بازگرداند.

نماينده ي تهران ري و شميرانات خاطر نشان کرد: اين مسئله از لحاظ منطقه‌اي هم بر موقعيت ايران بي‌تاثير نيست و نشانگر اين است که ايران آنقدر توانمند است که بتواند هم بر معارضين و هم بر نظام سوريه تسلط داشته باشد تا آنها را سر ميز مذاکره آورد و به نتيجه مطلوب برسند.

کوثري اظهار اميدواري کرد که اين نشست بتواند دو طرف را به تعامل و تفاهم مناسب براي مردم و نظام و کشور سوريه برساند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
مرک بر حماس تروریست هم بهتره که از بین بره
صادق
۱۲:۵۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
ارتش به اصطلاح سوریه از بین خواهد رفت
حسين
۱۲:۵۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
مرک بر بشار اسد و طرفدانش
امیرعلی
۱۲:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۱
ارتش ازاد سوریه را ازاد خواهد کرد کفتکو خیانت به ملت سوریه وخون شهدا وشادمانی دشمنان ملت سوریه