سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي خبر داد

بازگشايي مجدد سفارت ايران در موگاديشو/ افتتاح ساختمان هلال احمر ايران در سومالي

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه سفر خود به كشورهاي آفريقايي صبح امروز (چهارشنبه) وارد موگاديشو شد و با "حسن شيخ محمود" رئيس جمهور سومالي ملاقات کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علي اکبر صالحي در اين ديدار با تبريك انتخاب رئيس جمهور جديد، از طرف مردم و دولت و رهبري كشورمان براي دولت و مردم سومالي آرزوي توفيق و ثبات و حل مشكلات کرد و كمك‌هاي انسان‌دوستانه مردم ايران در تبعيت از فرمايشات مقام معظم رهبري براي حمايت از مردم سومالي را مورد اشاره قرار داد.

وزير امور خارجه كشورمان ضمن ابراز آمادگي براي ارائه هرگونه كمك انسان‌دوستانه  به دولت و ملت سومالي، از بازگشايي مجدد سفارت ايران و افتتاح ساختمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در موگاديشو در اين سفر خبر داد.

وي همچنين دعوت احمدي نژاد براي سفر رسمي رئيس جمهور سومالي به كشورمان را به حسن شيخ محمود ابلاغ کرد.

حسن شيخ محمود نيز در اين ملاقات با اشاره به روابط تاريخي دو كشور از دولت و ملت ايران بخاطر كمك‌هاي انسان‌دوستانه به سومالي تشكر کرد و سفر صالحي به موگاديشو و بازگشايي سفارت را نشانه علاقه و همكاري‌هاي خوب دو كشور دانست.

وي همچنين از دعوت رئيس جمهور كشورمان تشكر كرد و ابراز اميدواري کرد در اولين فرصت مناسب به ايران سفر کند.

رئيس جمهور سومالي حل مسائل اساسي در سومالي، همچون برقراري ثبات و امنيت و راه‌اندازي مؤسسات مختلف بويژه در امور اقتصادي را از اولويت‌هاي اصلي اين كشور دانست.

 لازم به ذكر است، شركت در ضيافت ناهار رئيس جمهور سومالي، ملاقات با نخست وزير و رئيس مجلس سومالي، حضور در مراسم بازگشايي سفارت جمهوري اسلامي ايران در موگاديشو و افتتاح ساختمان سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از ديگر برنامه‌هاي صالحي در سفر به اين كشور است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.