سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ريیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت خبر داد:

اتصال 110 بیمارستان کشور به سامانه پرونده الکترونیک سلامت

رييس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت گفت: اکنون 110 بیمارستان و 360 مرکز بهداشتی درمانی به سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) متصل هستند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دكتر باقر لاریجانی در همایش تله‌مدسین و بیمارستان الکترونیک با اشاره به اینکه اکنون 25 هزار کاربر در مجموعه علوم پزشکی تهران در فضای مجازی فعال هستند خاطرنشان کرد: ‌26 بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه، بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و 15 دانشکده به سازمان مجازی الکترونیک متصل هستند و تقریباً می‌توان گفت مکاتبه غیرالکترونیک نداریم و سالهاست که بحث استفاده از کاغذ در مکاتباب متداول ما حذف شده است.

وی افزود: از آنجایی که وزارت بهداشت تاکید ویژه‌ای بر تشکیل پرونده الکترونیک برای تمام ایرانیان دارد اولین نمونه طرح سامانه پرونده الکترونیک «سپاس» در این دانشگاه شکل گرفته و بیش از 350 هزار پرونده الکترونیک در حوزه درمان و بستری در حال استفاده است.

دكتر لاريجاني از بهره‌گیری دانشگاه مجازی برای آموزش تخصص پزشک خانواده خبر داد و ابراز داشت: با استفاده از فضای مجازی می‌توان طی 5 سال تخصص پزشک خانواده را در فضای مجازی ارائه کرد.

وی ادامه داد:‌ ارزشیابی اساتید ما نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود و هر استادی به صورت روزانه وضعیت کار خود را در عرض 5 دقیقه ثبت می‌کند تا توسط مدیر گروه به تایید برسد و طی یک فرآیند می‌توان عملکرد هر استاد را جزء به جزء در طی سال سنجید.

رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در خصوص فراگیر شدن پرونده الکترونیک سلامت در کشور گفت: در بسیاری از نقاط کشور این طرح به خوبی پیش می‌رود چون از نظر ما این امر فقط ابزاری برای بیمار نیست بلکه بسیاری از امکانات مانند ثبت بیماری‌ها، ارائه آمار و یکپارچه‌سازی را به دنبال دارد و زمانی که بیماری اپیدمی می‌شود می‌توانیم بستری برای گرفتن گزارش روزانه از طریق سامانه الکترونیک داشته باشیم./ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.