سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

افزايش 60 درصدي توليد نهال سالمِ در فارس

امسال 13 میلیون اصله نهال شناسه دار در 30 گونه مختلف باغی در فارس تولید شده است که این میزان تولید در مقایسه با پارسال افزایش 60 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس گفت : این استان با داشتن 15 و نیم درصد سهم از نهالستان های مجوزدار کشور و 17 و نیم درصد تولید نهال سالم توانسته است مقام اول تولید نهال های شناسه دار را به خود اختصاص دهد.
اسد شریفی افزود : نهال سالمِ فارس به استان های هرمزگان ، کهکیلویه و بویراحمد ، کرمانشاه ، بوشهر ، چهارمحال بختیاری ، کرمان و یزد ارسال می شود.
هم اکنون 50 نهالستان مجوز دار در فارس فعال است.
شهرستان نی ریز با 12 نهالستان و 2 میلیون و 500 هزار اصله بیشترین تولید نهال شناسه دار در فارس است.
شهرستانهای مرودشت ، شیراز و جهرم تولید کننده بیشترین نهال سالم در فارس هستند.
وی کوتاه شدن دوره انتظار و تسریع در ورود به دوره باردهی ، اطمینان باغ دار از سرمایه گذاری انجام شده در زمینه احداث باغ ، اصالت نهال ، کاهش هزینه های سم پاشی و استاندارد و نداشتن ویروس و آلودگی را از جمله مزایای نهال سالم عنوان کرد.
اسد شریفی افزود : استان فارس در کنار برخورداری از شرایط اقلیمی متنوع ، دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید انواع گونه های باغی است که این امر سبب شده است تولید نهال های سالم برای انواع اقلیم های گرمسیری و سردسیری نیز موورد توجه قرار گیرد./س

برچسب ها: تولید ، نهال ، سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.