سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ بارش باران در دماوند؛

آبگرفتگی معابر و مشکل تردد عابران

بارش باران در دماوند اگرچه موجب خوشحالی شهروندان شده اما سبب آبگرفتگی معابر و بروز مشکلاتی در تردد عابران شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن/ با شروع بارش باران از صبح امروز بار دیگر بسیاری از معابر و نهرهای دماوند دچار آبگرفتگی شد و تردد عابران و خودروهای عبوری را با مشکل مواجه کرد.

باوجود اعلام قبلی ستاد مدیریت بحران و آمادگی شهرستان و پیش بینی های انجام شده، به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در هدایت آب های سطحی به نهرهای تعبیه شده، آسفالت نشدن خط کناری بلوار اصلی گیلاوند که محل تردد مسافران عبوری به شهرهای شمالی کشور است امسال نیز شاهد آبگرفتگی بودیم و بار دیگر رفت و آمد عابران با مشکلات عدیده همراه شد.

بلوار ˈبعثتˈ گیلاوند نیز به دلیل تمام نشدن عملیات ساختمانی در کوی ˈفرهنگیانˈ و ˈمهکˈ و نبود مسیر هدایت آب های سطحی و ورود آب های ناشی از بارش باران به داخل بلوار، خطر آفرین شده است.

بلوار بعثت دماوند که قصه ای بیش از 10 ساله دارد به دلیل نیمه کاره بودن و مشخص نبودن مسیر رفت و برگشت خودروها و نداشتن علائم کافی راهنمایی و رانندگی مناسب، در مواقع عادی تصادفات بسیاری در این بلوار رخ داده که با بارش باران و ورود آب های سطحی به داخل بلوار میزان خطرات آن افزون شده است.

شهردار دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان و هواشناسی درباره بارش باران از هفته گذشته، ستاد مقابله با بحران های احتمالی بارش برف و باران با واحدهای مختلف خدماتی شهرداری تشکیل شد.

ˈمرتضی همتیˈ افزود: در این نشست ها با تقسیم بندی مناطق جغرافیایی شهر و انتخاب مسئولان مربوط در هر یک از مناطق، تلاش داریم اثرات تخریبی و مشکل ساز بارش باران و برف در کوتاهترین زمان ممکن پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه چندین دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر و .... آماده اجرای خدمات رسانی است، افزود: موضوع آبگرفتگی مشکل هر ساله شهرستان است که در سال 91 با تمهیدات و برنامه ریزی ها ونظارت بیشتر سعی داریم مشکلات تا حد ممکن کاهش یابد.

همتی گفت: نهرهای موجود در شهر دماوند متناسب با میزان آب های سطحی در بارش های طولانی نیست و وجود برخی پل های غیر اصولی در مسیرآنها که توسط صنوف نصب شده موجب آب گرفتگی بیشتر می شود.

وی افزود: شیب در منطقه مهک و سرازیر شدن آب های سطحی به سمت پایین و نبود کانال های متناسب با میزان آب های جاری، موجب آب گرفتگی در بلوار اصلی شهر شده که در تلاشیم در صورت تامین اعتبار مورد نیاز با ایجاد کانال های مناسب این مشکل را حل کنیم.

شهردار دماوند از شهروندان خواست در مواقع بارانی در صورت ضرورت از منازل خارج شوند و چنانچه در هر نقطه ای با مشکلی مواجه شدند مراتب را بلافاصله به مرکز پیام 137 شهرداری اعلام کنند.

وی گفت: امکان حضور ماموران شهرداری با توجه به کمی تعداد درهمه نقاط شهر میسر نیست و نیازمند همکاری و تعامل شهروندان هستیم.

همتی میزان آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران های ناشی از بارش نزولات آسمانی از نظر تجهیزات و آمادگی دستگاهها و امکانات را مناسب اعلام کرد و گفت: در این مواقع همکاری سایر نهادها با شهرداری بسیار ضرورت دارد.

گسترش شهرها و رعایت نشدن مبلمان شهری و ساخت و سازهایی نامناسب بدون در نظر گرفتن زیرساخت های لازم، عامل بروز بسیاری از مشکلات شهری است./س

برچسب ها: دماوند ، آبگرفتگی ، معابر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.