سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دكتر لاريجاني خبر داد:

تاسيس 500 شركت دانش بنيان/ادغام 5 مركز رشد جهت ايجاد پارك علم و فناوري

رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران از تاسيس500 شرکت جديد دانش بنيان در آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر باقر لاريجاني در حاشيه گردهمايي معاونان تحقيقاتي و فناوري دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني سراسر کشور در پاسخ به اين پرسش که چه ميزان از تحقيقات اين دانشگاه ها تجاري سازي شده است گفت: با توجه به شاخص پژوهش در توليد علم و همچنين تجاري سازي؛‌ سال گذشته در حوزه سلامت رشد خوبي داشتيم.
وي با بيان اين که توليدات علمي در حوزه سلامت پارسال حدود42درصد رشد داشت افزود: در دانشگاه علوم پزشکي تهران هم رشد پژوهش بالا بوده به نحوي که در بسياري از ارزشيابي هاي بين المللي جزو دانشگاه هاي برتر است.
دکتر لاريجاني گفت: بر اساس آخرين ارزشيابي دو مرجع اسکوپوس و آي اس آي (ISI)، دانشگاه علوم پزشکي تهران برترين دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي شناخته شد که نشان دهنده بالندگي و افزايش توليد علم در اين دانشگاه است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي تهران در ادامه با بيان اين که فاصله توليد فناوري و توليد علم در کشور زياد است افزود:‌ سياستي که در حوزه سلامت پي گيري مي شود توسعه مراکز رشد، پارک هاي علم و فناوري و شرکت هاي دانش بنيان است.
وي تعداد شرکت هاي دانش بنيان تحت مديريت دانشگاه علوم پزشکي تهران را36شرکت برشمرد و ابراز اميدواري کرد در آينده نه چندان دور و با مجوزي که از هيئت امناي دانشگاه گرفته شده است،500 شرکت جديد تاسيس و با ادغام5 مرکز رشد اين دانشگاه؛ پارک فناوري ايجاد خواهد شد.
دکتر لاريجاني مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکي تهران را جزو مراکز رشد فعال در توليد دارو، تجهيزات پزشکي و فناوري اطلاعات معرفي کرد.
وي گفت: در حوزه سلامت تلاش هاي زيادي ادامه دارد تا فناوري هاي عمده در بخش سلامت توسعه يابد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.