سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت گفت:

مراكز رشد در دانشگاههاي علوم پزشكي كشور راه اندازي مي شود

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراکز رشد در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور ارتقاي فناوري در حوزه سلامت راه اندازي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دكتر محمدباقر لاریجانی در اجلاس سراسری معاونان تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: شورای گسترش وزارت بهداشت این مجوز را صادر کرده است که هر دانشگاه علوم پزشکی، حداقل یک مرکز رشد را برای توسعه پژوهش ایجاد کند.

وي با بيان اين كه این مراکز در زمینه تولیدات دارویی، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات، فعالیت دارند، ‌افزود: راه اندازی مراکز رشد یکی از مولفه های موثر در ارتقای فناوری در حوزه سلامت به شمار می رود.

دكتر لاريجاني تصريح كرد: فاصله زیادی بین میزان رشد شاخص های فناوری سلامت در کشور در مقایسه با میزان رشد پژوهش های سلامت در کشور وجود دارد که باید ارتقا یابد.

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، تاکید کرد: شاخص های فناوری یک مولفه مهم در تولید علم به شمار می رود بنابراین باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.

وي ابراز داشت: باید از 400 دانشجوی رشته دکترای پژوهشی در کشور به گونه ای بهره ببریم که فعالیت های آنان منجر به تحول های فناوری شود.

دكتر لاريجاني با بيان اين كه ایران طی سال گذشته 42 درصد در حوزه تولیدات علمی سلامت، رشد داشته است، گفت: هم اکنون 36 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت دارند و امیدواریم در آینده 500 شرکت دانش بنیان ایجاد کنیم.

گفتني است: همايش معاونان تحقيقات و فناوري دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور 24 و 25 آبان ماه در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي شود./ع2


برچسب ها: دانشگاه ، مراکز ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.