سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

کالیبره کردن بذرپاش های کلزا در گلستان

با کالیبره کردن بذرپاش ها از ضایعات بذر درر زمین های کشاورزی جلوگیری می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی سازمان جهاد كشاورزی گلستان با بیان این که بذر مورد نیاز برای هر هکتار کلزا 6 تا 8 كیلوگرم است از کشاورزان خواست : دستگاه های كارنده بذر را قبل از ورود به مزرعه تنظیم و كالیبره کنند.

سهرابی افزود : با کالیبر ه کردن این دستگاه ها ، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت بذرر ، از کاهش سطح سبز مزارع نیز جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: کلزا کاران زمان خرید بذور مورد نیاز خود دقت كنند كه برچسب تائیدیه مؤسسه تحقیقات ثبت و كنترل گواهی بذر بر روی بسته های بذر وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به این كه تاریخ مناسب كشت كلزا اواسط مهر لغایت آذر تعیین شده است به هنگام كاشت كلزا دقت شود كه خاك مزرعه تا عمق حداقل 8 تا 10 سانتی متر از رطوبت كافی برخوردار باشد در غیر این صورت امكان دو نم شدن بذور و بد سبزی مزرعه وجود دارد.

وی اضافه كرد: هم چنین عمق مناسب كاشت 1 تا 2 سانتی متر در نظر گرفته شده و فاصله خطوط كشت بین 12 تا 24 سانتی متر تنظیم شود.

'سهراب سهرابی' افزود: بذور گواهی شده به اندازه كافی در محل كارگزاری ها و مراكز توزیع بذر، تأمین و حمل و آماده توزیع است،

وی اضافه كرد: با توجه به این كه قیمت تضمینی دانه كلزا در سال زراعی جاری ده هزار ریال تعیین شده است و وقوع بارندگی های اواخر مهر و اوایل آبان جاری شرایط مناسبی را برای تهیه زمین و كاشت محصول كلزا فراهم كرده، بذر به میزان كافی در كارگزاری ها و مراكز، آماده توزیع است./س

برچسب ها: کالیبره ، گلستان ، بذر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.