سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم آغاز به كار سامانه ارزشيابي (برخط)دانشگاههاي علوم پزشكي عنوان شد:

عملكرد و فعاليت دانشگاهها لحضه اي رصد و ارزشيابي مي شود

معاون وزير بهداشت گفت: با راه اندازي سامانه ارزشيابي دانشگاه هاي علوم پزشکي؛ عملکرد و فعاليت اين دانشگاه ها به صورت بر خط (آن لاين) لحظه اي رصد و ارزشيابي مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر مصطفي قانعي در حاشيه گردهمايي معاونان تحقيقاتي و فناوري دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني سراسر کشور گفت: در اين گردهمايي شاهد آغاز به کار نظام و پايگاه اطلاعاتي برخط (آن لاين) پيشرفته هستيم که در نوع خود در منطقه هيچ کشوري اين نظام را ندارد.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که اين سامانه ارزشيابي به صورت لحظه اي دانشگاه هاي علوم پزشکي را رصد مي کند و همه فعاليت هايشان را به نمايش مي گذارد گفت: بر اساس اين نظام ارزشيابي هر دانشگاهي مي تواند خود را با دانشگاه ديگر مقايسه کند و از دلايل پيشرفت دانشگاه رقيب با خبر شود.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت افزود: پيش از اين نتايج رتبه بندي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور را به صورت سالانه اعلام مي کرديم اما در حال حاضر هر دانشــــگاهي روزانه مي تواند اطلاعات خود را در مقايسه با بقيه دانشگاه ها ببيند.
قانعي، مديريت علم، انتشار دانش، به کارگيري نتايج دانش در دانشگاه و تحقيقات دانشجويي را از جمله معيارهاي سنجش عملکرد دانشگاه هاي علوم پزشکي در نظام ارزشيابي برخط برشمرد و گفت: در اين نظام ارزشيابي دو هفته براي اعتراض فرصت داده شده است اما سال هاي گذشته دانشگاهي نمي توانست رقيب بالاتر از خود را ببيند و اعتراض کند.
وي شفافيت در رتبه بندي را از ويژگي هاي نظام ارزشيابي برخط عنوان کرد.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين در اين مصاحبه جديدترين رتبه بندي دانشگاه هاي علوم پزشکي، خدمات درماني و بهداشتي کشور را اعلام کرد.
دکتر قانعي گفت: در گروه يک دانشگاه هاي علوم پزشکي تهران، شهيد بهشتي و اصفهان؛ در گروه دو دانشگاه هاي علوم پزشکي مازندران،‌ بقيه الله و يزد و در گروه سه دانشگاه هاي علوم پزشکي شهرکرد، خراسان شمالي و بوشهر حائز رتبه هاي يک تا سه شدند.
معاون تحقيقات و فناوري وزير بهداشت از برگزاري دو جشنواره نشريات علوم پزشکي کشور و جشنواره فناوري سلامت در آينده نزديک خبر داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.