سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب نخستین سکوی بزرگ ترین فاز پارس جنوبی در خلیج فارس تا آخر هفته

نخستین سکوی فاز 12 پارس جنوبی به وزن سه هزار و 260 تنی پس از گذشت هشت روز در محل این فاز مستقر و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا آخر هفته نصب می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این سکو که 3 هزار و 260 تن وزن و 4 هزار و 410 متر مربع مساحت دارد، 13 آبان امسال پس از پایان عملیات مهاربندی از یارد خرمشهر به سمت محل فاز 12 حرکت کرد که به دلیل شرایط بد آب و هوایی ابتدا به بندر دیر و سپس به محل این فاز منتقل شد.

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این سکو آخر هفته جاری روی پایه 12A در موقعیت فاز 12 در آب های خلیج فارس نصب خواهد شد.

متعلقات این سکو شامل 2 جکت سه پایه به همراه شمع ها به وزن یک هزار و 700 تن، دو پل ارتباطی به وزن 369 تن، یک عرشه میانی به وزن 106 تن، یک مشعل و سکوی آن به وزن 185 تن است.

در برنامه طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، سه سکوی اصلی و یک سکوی اقماری پیش بینی شده که سه سکوی اصلی از سوی این شرکت ساخته و نصب می شود.

طرح توسعه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید 75 میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری و واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پیش بینی شده است که از این مقدار، 25 میلیون متر مکعب به شبکه سراسری تزریق و 50 میلیون متر مکعب به ال ان جی تبدیل می شود.

تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در روز نیز در این فاز  پیش بینی شده است.
بر پایه این گزارش، پیمانکار اصلی طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، شرکت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشکی طرح، سایت 2 در تمبک (به فاصله 70 کیلومتری عسلویه) است؛ افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای اسکله خدماتی برای کل سایت نیز پیش بینی شده است./ر

برچسب ها: سکو ، نصب ، خلیج فارس ، بزرگترین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.