سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت نافرجام دختران در دستان سودجو جوانان شیاد

سرنوشت نافرجام دختران در دستان جوانان شیاد، هشدار و عاملی برای گسترش انحراف ها و آسیب های اجتماعی است.

افسر افشار کارشناس جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: جوانان با انتخاب خانواده ای در جایگاه اجتماعی بالا و مهم برای جلب نظر و کسب جواب مثبت با اقدام به ترفندهای مختلف هم مانند معرفی خودشان در هنگام خواستگاری به عنوان دکتر، مهندس، کارخانه دار، سرمایه دار با ارایه ی مدارک جعلی از جمله سند خانه، ویلا، شرکت یا کارخانه برای بهره های شخصی خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به سوء استفاده این افراد در امر ازدواج اظهار داشت: آنها دست به این گونه سو استفاده ها به دلایل مختلف همچون کسب کار، شغل یا سمت مناسب، اقامت در کشورهای دیگر، دست یابی به سر پناه و خانه یا درآمد کلان می زنند.

افشار ادامه داد: 60 درصد ازدواج های امروزی مختص جوانان با نیت کسب ویزای اقامت در کشورهای دیگر و مواردی مانند کسب درآمدهای کلان سرپناه خانه، کار، شغل یا سمت متأسفانه در جامعه سیر صعودی دارد.

وی با اشاره به عواقب این ازدواج ها و تاثیر آن بر جامعه گفت: گسترش این نوع ازدواج ها زمینه ای برای ایجاد آسیب کودکان و نوجوانان، جذب آنها در باندهای مختلف آسیب های اجتماعی با سرنوشتی نامعلوم، مرگی نافرجام و در نهایت وجود جسدشان در سطل زباله است.

افشار گفت: افراد سودجو با سو استفاده، فروش و اجاره ی این کودکان عامل و خطر بزرگی برای تخریب جامعه و گسترش آسیب های مختلف اند.

وی تاکید کرد: جامعه در چنین شرایطی دچار فقر اقتصادی و اجتماعی، تخریب فرهنگ و تضعیف امنیت می شود. هر چه خانواده ی دختر در جایگاه بالا و بستر، دختران زیباتر و صاحب جایگاه ویژه تر، به طبع آسیب پذیرتر است.

افشار گفت: وجود این آسیب ها در همه جای کشور با شیوه های مختلف مثلا در شمال شهر از نظر اقتصادی و جنوب شهر از نظر حیثیتی و در مناطق روستایی به صورت دیگر است.

وی افزود: درصد بسیاری از پسران با سو استفاده از دختران در قالب نامزدی با بیان اینکه این موضوع برای دست یابی به زندگی مشترک مناسب و موفق با ارتباط های نامناسب یا نامشروع و جلب توجه ی دختران برای آشنایی بیشتر از ازدواج با آنها دوری می کنند.

افشار در خصوص تاثیر این آسیب ها بر سرنوشت دختران گفت: برخی از این دختران دچار آسیب فراوان، جایگاه نامناسب در جامعه، تردشان از خانواده و جامعه، مشکل روحی، روانی و سرخوردگی می شوند.

وی با تایید این موضوع افزود: در چنین مواقعی وجود دوستان ناباب و شرور بر سر راه دختران موجب فساد، فحشا و آسیب فراوان آنها و در ادامه ی آن در صورت حضور دختران دیگر در این خانواده، آنها نیز دچار آسیب خواهد شد.

افشار اظهار داشت: البته برخی از دختران به دلیل ظرفیت بالا، ازدواج دوباره و دست یابی به خوشبختی به طور چشمگیری از آسیب، فساد و فحشا در امان هستند.

وی افزود: با مراجعه دختران و خانواده شان به سازمان ها، کارشناسان، مشاوران و شرکت در کلاس های مهارت زندگی قبل از ازدواج با تعیین مدت کوتاه برای آشنایی بیشتر زیر نظر کارشناسان طبق ضوابط اسلام و با انتخاب درست و مناسب باید از آسیب های مختلف جلوگیری کرد./ز

برچسب ها: افشار ، نافرجام ، شیاد ، دختران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.