سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

درس‌های عاشورا در راه پیشبرد نظام اسلامی به‌ کار برده شود

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت:امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی قیام کردند و باید این درس‌های عاشورایی را در جامعه و نسل جوان نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدخسروی با بیان این خبر افزود:  باید از مکتب عاشورا پند گرفت و نباید اختلاف و لذت‌های مادی دنیا سبب شود تا در بین نیروهای اسلامی شکاف ایجاد نشود؛ در این راستا و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تا روز انتخابات هر کسی که تنش سیاسی در کشور ایجاد کند و از احساسات مردم در جهت اختلاف بین نیروهای نظام استفاده کند خلاف کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: وظیفه مسئولان است تا در شرایط جنگ اقتصادی با نظام سلطه، تمام امکانات را برای خدمت به مردم آماده کنند.

خسروی یادآور شد: امروز برای دفاع از نظام اقتصادی باید درس‌های عاشورا را به‌کار برد و سرلوحه خود ادب حضرت ابوالفضل در برابر امام حسین (ع) را قرار داد تا اسلام و انقلاب حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در ماه محرم برای عزاداری برگزار می‌شود، گفت: اصل محرم و عاشورا استفاده از سخنان اندیشمندان و عالمان دینی است که در کنار آن باید مداحی و سینه‌زنی گذاشته شود اما در برخی از هیئت‌های مذهبی عکس این عمل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: باید واقعیت زندگی امام حسین (ع) را برای مردم مطرح کنیم و از اغراق، افراط و تفریط در زندگی ائمه معصوم بپرهیزیم و در طول تاریخ پیامبر بنای اسلام را بر جهاد و مبارزه گذاشتند و بهای آن خون امام حسین (ع) بوده است.

باید درس‌های نهضت عاشورا را در راه پیش‌برد نظام اسلامی به‌کار برده و در راه اسلام و حفظ دین شعار امام حسین (ع) را که فرمودند «هیچ‌گاه تن به ظلت در برابر سلطه نخواهیم داد» را سرلوحه اندیشه خود قرار دهیم./س 

برچسب ها: عاشورا ، نظام ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.