سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعات فساد اخلاقي مقامات آمريکايي

سيا و اف بي آي به جان هم افتادند

يک روزنامه نگار آمريکايي تاکيد کرد افشاي فساد اخلاقي مقامات آمريکا سبب تشديد اختلاف دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي آمريکا مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشنال ژورنال، "جيمز کيتفيلد" گفت: از بخت بد اوباما؛‌ ماجراي رسوايي اخلاقي ديويد پترائوس رئيس سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا، سيا و ماجراي ژنرال جان آلن فرمانده نيروهاي نظامي آمريکايي در افغانستان در شرايطي مطرح شده است که رسانه ها به دنبال سوژه خبري داغ بودند.
در فضاي پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا و دوران تعطيلات کنگره، اين خبرها که به رسوايي هاي جنسي مربوط است بسيار پرطرفدار مي شود.
شايد مسئله در اين دو پرونده ماهيت ظاهري خودش را داشته باشد به اين معنا که مقامات بلندپايه نظامي و اطلاعاتي آمريکا با وسوسه دو زن اغواء شده باشند و در دام اين ماجرا افتاده باشند. اما بايد از بعد ديگري هم به اين مسئله توجه داشت. افشاي اين مسئله مي تواند سبب بروز تنش جدي ميان پليس فدرال آمريکا، اف بي آي و سازمان سيا شود.
البته اف بي آي و سازمان سيا همواره اختلافهايي داشته اند. در اين ميان بايد به اختلافهاي کنگره و کاخ سفيد نيز درباره اين دو ماجرا توجه داشت. کنگره اين سوال اساسي را مطرح مي کند که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا چه زماني از اين دو ماجرا مطلع شده است. بي ترديد، اين مسائل مي تواند پيامدهاي جدي براي اوباما به همراه داشته باشد و براي او بسيار ناراحت کننده باشد.
کيتفيلد در ادامه افزود: به نظر مي رسد اف بي آي در ابتداي امر براي تحقيقات جنايي در اين زمينه وارد عمل شد و بعدا مشخص شد که ديويد پترائوس و ژنرال آلن نيز در اين پرونده ها دخالت داشته اند. با مشخص شدن دست داشتن رئيس سازمان سيا در اين پرونده ، مسائل مربوط به امنيت ملي آمريکا نيز مطرح شد. اگر مسئله فقط به روابط غيراخلاقي اين افراد مربوط بود ، همانند موارد مشابه ديگر ، مسئله مسکوت گذاشته مي شد و ديگر پيگيري نمي شد. اما وقتي نام رئيس سازمان سيا مطرح باشد همواره اين نگراني وجود دارد که ممکن است فردي که با او رابطه غيراخلاقي داشته است بخواهد از رئيس سازمان سيا اخاذي کند. اگر مسئله فقط به روابطي غيراخلاقي محدود مي شد لازم نبود ديويد پترائوس از مقامش کناره گيري کند. اما وقتي تصاوير نيمه برهنه مامور اف بي آي منتشر مي شود که مي خواست زن داراي رابطه با ژنرال جان آلن را آزار و اذيت کند ، ماجرا به صورتي متفاوت مي شود چراکه موضوع به مقامات کنگره اطلاع داده مي شود و ديگر اين مسئله ، همه جايي مي شود. در اين هنگام بود که پترائوس تصميم گرفت برود و بايد هم اين کار را انجام مي داد.
ژنرال ديويد پترائوس براي ارتش آمريکا بسيار مهم بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.