سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت اوباما از ژنرال‌هاي رسوا‌يي‌آفرين آمريکايي

در پی انتشار گزارشهایب مبني بر تبادل "ايميلهای نامناسب" ميان ژنرال جان آلن، فرمانده نيروهای ناتو در افغانستان و خانمی متاهل در ايالت فلوريدا، رئيس جمهور آمريکا گفته است که به "آلن" ايمان دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، "جی کارنی"، سخنگوی کاخ سفید گفت:  رئیس جمهور آمریکا برای ژنرال الن و خدماتش به کشور و افغانستان ارزش قائل است. اما طبق تقاضای وزیر دفاع، نامزدی ژنرال الن به عنوان فرمانده نیروهای ناتو در اروپا را فعلا متوقف کرده تا تحقیقات وزارت دفاع درباره او به پایان برسد.
 
کارنی افزود در حال حاضر رئیس جمهوری آمریکا ژنرال "ژوزف دانفورد" را به سمت فرماندار نیروهای ائتلاف در افغانستان برگزیده است.
 
او همچنین از خبرنگاران خواست از ماجرای ژنرال پترائوس و ژنرال آلن به این "استنباط کلی نرسند" که در ارتش آمریکا چنین مشکلات فرهنگی وجود دارد.
 
سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهوری آمریکا مطمئن است که مدیرسازمان اطلاعات رسانی (سیا)، وزیر دفاع و وزارت دفاع می توانند همانطور که او خواسته کارشان را انجام دهند.
 
بدنبال رسوايي اخلاقي ديويد پترائوس، در جنجالي ديگر فاش شد که ژنرال آلن با "جيل کلی"، نامه های الکترونیکی رد و بدل می کردند و در آن با هم مغازله می کردند. آلن ارتکاب هر گونه عمل نادرستی را تکذیب می کند.
 
جنجال خبری از زمانی آغاز شد که  اين زن بعد از دریافت ایمیلهای تهدید آمیز، برای پیگیری به یکی از دوستان خود در اف بی آی رجوع می کند. تحقیقات اف بی آی باعث می شود که رابطه بین ديويد پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و پائولا برادول، نویسنده کتاب شرح حال او بر ملا شود چرا که پائولا برادول، جیل کلی را در این ایمیلها به رفتار اغفالگرانه با ژنرال پترائوس متهم کرده بود.
 
پترائوس روز جمعه از سمت خود استعفا داد و در استعفا نامه خود نوشت که رفتارش "غیرقابل قبول" بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.