سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بي بي سي ؛

سريال وحشتناک و دنباله دار رسوايي اخلاقي مقامات آمريکايي

بی بی سی رسوایی های اخلاقی مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی آمریکا را به سریالهای وحشتناک دنباله دار تشبیه کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، رسوایی اخلاقی دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) سبب از دست رفتن شغل وی شده است. حالا نیز نام ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان در این پرونده مطرح شده و تحقیقاتی در این خصوص درجریان است. این دو مسئله خودشان به اندازه کافی عجیب و غریب هستند. حال چگونه می توان ظهور عامل دیگری در کنار این دو عامل یعنی انتشار تصاویر نیمه برهنه یکی از ماموران پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی را توجیه کرد.
استیو کینگستون خبرنگار شبکه در این خصوص گفت: رسوایی های مطرح شده به ماجرایی برای واشنگتن تبدیل شده است که هزینه بسیار گزافی دارد. در این نمایش نام رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا ، یکی از ژنرالهای ارشد ارتش آمریکا و نام دو زن مطرح است که در کانون قدرت آمریکا قرار گرفته اند. شروع این ماجرا از روز جمعه هفته گذشته بود و آن زمانی بود که ژنرال دیوید پترائوس اذعان کرد زنا مرتکب شده است. ژنرال پترائوس از فرماندهان دارای احترام در ارتش آمریکا است که ریاست سازمان سیا را برعهده داشت. وی بخاطر زنی به نام پائولا برادول به همسرش خیانت کرد که سی و پنج سال با او زندگی مشترک داشته است. پائولا برادول نیز خودش متاهل است و از افسران سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا است. وی به هنگام نگارش زندگینامه دیوید پترائوس به این ژنرال ارتش آمریکا نزدیک شد و به همین علت معروف شد. سوال مطرح این است که این رسوایی چگونه بوجود آمده است. این رسوایی زمانی آغاز شد که یک زن دیگر به نام جیل کلی در تابستان امسال پس از دریافت یک سری پیامهای الکترونیکی وحشتناک با سازمان اف بی آی تماس گرفت. تحقیقات اف بی آی نشان داد این نامه ها را پائولا برادول ارسال کرده است. وقتی آدرس ایمیل برادول رهگیری و بررسی شد مشخص شد که وی با ژنرال پترائوس روابطی غیراخلاقی داشته است. هفته گذشته ژنرال پترائوس خودش به این مسئله اذعان کرد و به همین علت از ریاست سازمان سیا استعفا کرد.
کینگستون در ادامه افزود:« نکته جالب توجهی که روز گذشته منتشر شد این است که خود جیل کلی نیز با ژنرال جان آلن ، فرمانده نیروهای نظامی خارجی در افغانستان، نامه های الکترونیکی نامناسب رد و بدل می کرده است. قرار بود ژنرال آلن ریاست نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،ناتو، در اروپا را نیز برعهده بگیرد. پس از انتشار نامه های حاوی مطالب نامناسب که بین ژنرال آلن و جیل کلی رد و بدل شده است، نامزدی ژنرال آلن برای تصدی هدایت نیروهای ناتو در اروپا به حال تعلیق درآمده است. جیل کلی هماهنگی ها برای مراسم مختلف اجتماعی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا را برعهده داشت. وی داشتن هرگونه رابطه غیراخلاقی با ژنرال آلن را انکار کرده است. حال این سوال اساسی درباره عملکرد کاخ سفید مطرح است که چه زمانی این مسائل به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته شده است. به گفته جی کارنی سخنگوی کاخ سفید، دولت آمریکا تا چهارشنبه گذشته از ماجرای ژنرال پترائوس اطلاع نداشت و تا روز جمعه هم نمی دانست که ژنرال آلن چه ماجرایی داشته است. اعضای کنگره آمریکا امروز پرسشهای متعدد و مهمی را درباره این دو ماجرا مطرح خواهند کرد. سازمان اف بی آی باید درباره این دو پرونده به کنگره توضیح بدهد. باید مشخص شود که آیا در این دو ماجرا ، امنیت ملی آمریکا به خطر افتاده است یا خیر. به هرحال، این وضع برای آمریکا بسیار دردسرآفرین و وحشتناک است. این پرونده ها شبیه سریالهای نمایشی است و احتمال دارد در ادامه ، مسائل پیش بینی نشده بیشتری مطرح شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.