سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

التماس کره جنوبی از روسیه برای رسیدن به «ایران فضایی»

کره جنوبی از روسيه درخواست كرده كه هرچه زودتر چراغ سبز را نشان دهد و اقدام به ارسال قطعات موشكي كند اما هنوز مشخص نيست چه زماني اين قطعات را دريافت خواهد كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران با پرتاب موفق چند ماهواره، توانسته قدرت علمی و اجرایی خود را در تسخیر فضا به جهانیان نشان دهد و این موضوع با شگفتی کشورهای مختلف همراه شده است چراکه فکر نمی کردند کشورمان بتواند به ایران راحتی، تحریم های سخت علمی را بشکند و امید و رصد و نوید را روانه فضا کند.

پس از این اقدام ایران، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به فکر استقلال علمی خود در عرصه فضا افتاده و روند دستیابی به این علوم را تسریع کردند. به جز ایران، هم اکنون تنها سه کشور آسیایی چین، هند و ژاپن موفق شده اند ماهواره به فضا پرتاب کنند و آن را در مدار قرار دهند و کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته در تلاس است نام خود را بعد از ایران در این لیست ثبت کند.

حال، این کشور كه پرتاب موشكي اين كشور ماه گذشته به دليل نقص فني لغو شد در تلاش است تا در حدفاصل 9 تا 24 نوامبر ماهواره به فضا بفرستد و حال از روسيه درخواست كرده كه هرچه زودتر چراغ سبز را نشان دهد و اقدام به ارسال قطعات موشكي كند اما هنوز مشخص نيست چه زماني اين قطعات را دريافت خواهد كرد.

مسئولان موسسه تحقيقات هوا فضاي كره نيز اعلام كرده اند چنانچه موشك قرار است 24 نوامبر يا پيش از آن پرتاب شود قطعات آن نبايد ديرتر از روز چهارشنبه وارد كره جنوبي شود.

عمليات تعمير موشك و بازگرداندن آن به سكوي پرتاب واقع در سواحل جنوبي حداقل 10 روز به طول مي انجامد و چنانچه اين پرتاب بار ديگر به تعويق افتد ، كره جنوبي زمان پرتاب آن را از طريق گفتگو و رايزني با آژانس فضايي بين المللي تنظيم خواهد كرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.