سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

ميرزا کوچک از شخصيت و انديشه جهاني برخوردار است

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی شرق استان تهران و مسئول كميته دانشجويي کنگره ملي ميرزا کوچک خان گفت: ميرزا کوچک از شخصيت و انديشه جهاني برخوردار است.

باژرنگ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اساتيد ، محققان و دانشجويان کشورمان را به مشارکت فعال در ترويج و تبيين انديشه‌هاي جهاني ميرزا کوچک خان از جمله عدالت خواهي، عشق و آزادگي و استکبار ستيزي، فراخواند.

باژرنگ در پاسخ به سوالي درباره ويژگي‌ها و روحيات ميرزا كوچك خان اظهار داشت: برخورداري از روحيه عدالت خواهي، ايمان و خداخواهي،عشق و آزادگي، جمهوري خواهي، مقاومت و استکبار ستيزي، شخصيتي جهاني به ميرزاکوچک خان داده است .

وي گفت: به لطف خدواند و با پیگیری مسئولین، این کنگره از سال آينده به عنوان كنگره بین المللی ميرزا كوچك خان برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته دانشجویی کنگره ملی میرزا کوچک خان خاطرنشان كرد: بدون ترديد هر کس از قيد و بند نژاد و مرز و جغرافيا فراتر رود، جهاني مي‌شود و ميرزا از چنين شخصيتي برخوردار است بگونه اي كه در خارج از مرزهاي كشورمان نيز بخوبي با شخصيت اين مجاهد انقلابي و مبارز آشنا هستند.

عليرضا باژرنگ ميرزا را روحاني مبارز و انقلابي و فرزند خلف و آزادي خواه ايران زمين دانست و گفت: سرزمين گيلان افتخار آن را دارد که مردي بزرگ و جهاني را در دامان خود پرورانده است و امروز همچون نگيني او را در حلقه انگشتري خويش جاي داده است.

وي در خصوص اهداف برگزاري کنگره ملي ميرزاکوچک خان تصريح کرد: با برگزاري اين کنگره به دنبال معرفي و شناساندن هر چه بيشتر و بهتر ابعاد مختلف شخصيتي و رفتاري ميرزا و گردآوري اسناد تاريخي در خصوص قيام جنگل هستيم .

مسئول كميته دانشجويي کنگره ملي ميرزا کوچک خان همه دانشجويان بسیجی دانشگاهها را به مشارکت در برپايي باشکوه اين کنگره دعوت کرد و اظهار داشت: در برپايي اين کنگره به ويژه اساتيد حوزه و دانشگاه ودانشجويان مي‌توانند با ارايه توانمندي‌هاي علمي خود شخصيت ميرزاکوچک خان را در ابعاد جهاني معرفي کنند.

وي زمان برگزاري اولين كنگره ملي بزرگداشت كوچك جنگلي را همزمان با سالروز شهادت آن مجاهد آزاده در سراسر كشور بويژه در استان گيلان اعلام كرد و با اشاره به فراخوان ستاد برگزاري اين كنگره ،گفت: اساتيد حوزوي و دانشگاهي  ودانشجويان در سه بخش علمي- پژوهشي ، فرهنگي - هنري و مستند مي توانند مقالات و آثار علمي ، پژوهشي و هنري خود را به دبير خانه كنگره ارسال كنند. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.