سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اعتراضات مردمي به برنامه هاي رياضتي ايتاليا

شهرهاي بزرگ ايتاليا از جمله رم به صحنه روزمره تظاهرات و تجمع هاي اعتراض آميز عليه برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت اين کشور تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پايتخت ايتاليا در حاليکه صبح امروز صحنه تجمع شمار زيادي از کارکنان بخش دولتي در برابر فرمانداري رم عليه تدابير سخت گيرانه اقتصادي دولت مونتي بود، ساعاتي بعد در همين محل، شاهد تحصن صدها نفر از مردم در مخالفت با کاهش بودجه بخش بهداشت و درمان بود.

يکي از معترضان به خبرنگار صدا و سيما در رم گفت: دولت با پايمال کردن حق مردم براي برخورداري از بهداشت و درمان عمومي، بحران اقتصادي را براي ما دشوارتر کرده است.

قطع بودجه 30 ميليارد يورويي بخش بهداشت و درمان عمومي در 5 سال آينده، کاهش 18 هزار تخت بيمارستاني و تعطيلي برخي از بيمارستان هاي دولتي از طرح هاي رياضتي مصوب دولت مونتي است.

يک خانم ايتاليايي که با فرزند بيمارش در اين تجمع اعتراضي شرکت کرده بود تاکيد کرد: مي خواهم از نخست وزير ايتاليا سوال کنم، با تعطيلي بيمارستان ها، تکليف افرادي مانند من که داراي فرزند بيمار هستند چه خواهد شد، ما بايد چکار کنيم؟

اين در حالي است که هفته گذشته بيش از 25 هزار پزشک ايتاليايي با تظاهرات در رم و با شعار حق درمان براي همه، به تدابير سخت گيرانه اقتصادي دولت اين کشور و کاهش شديد بودجه درمان اعتراض کردند.

برچسب ها: ایتالیا ، اعتراض ، ریاضت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.