سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی:

احداث ویترین کتاب در کشور سبب دسترسی آسان مردم به کتاب می‌شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی: اگر ما در هر گوشه از کشور نمایشگاه و ویترین کتاب داشته باشیم، مردم کتاب را تهيه و آن را مطالعه می‌کنند و از سویی هم بازار کتاب رونق پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني بيستمين دوره هفته كتاب؛ کتاب را یار و دوست بسیار مهربان توصیف و ابراز کرد: کتاب به نوعی هم‌نشین انسان است به نوعی که می‌تواند از دوست‌های بسیار صمیمی نیز به ما نزدیک‌تر باشد و هرجا و هر وقت با او به صحبت نشست.
وی ضمن اظهار تاسف از پایین بودن آمار سرانه مطالعه ایران نسبت به جهان، گفت: سرانه پایین مطالعه نشان می‌دهد که ما در حوزه نشر و کتاب ضعیف عمل کرده‌ایم درحالی که افراد جامعه باید اوقات فراغت خود را برای مطالعه بگذارد. ایده‌آل ما این است که مردم همیشه کتاب همراه داشته باشند و در زمانی که در اتوبوس، صف نانوایی و یا در انتظار هستند، کتاب بخوانند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گله کرد و افزود: صداوسیما آن‌طور که باید برای تبلیغ کتاب فعالیت نمی‌کند در حالی که ساعات بسیاری را برای تبلیغ کالاهای تجاری اختصاص می‌دهد. البته این گله به مطبوعات نیز وارد است که چندان به موضوع کتاب و تبلیغ آن نپرداخته‌اند.
حسینی با بیان این که وضعیت نشر و کتاب‌خوانی نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیاری داشته، تصریح کرد: اگر ما ضعفی در این حوزه احساس می‌کنیم و یا می‌گوییم به ایده‌آل نرسیده‌ایم با توجه به فرهنگی دینی و ملی‌مان است.
وی ضمن تاکید بر ایجاد فروشگاه و نمایشگاه‌های متعدد کتاب در سطح کشور، گفت: اگر ما در هر گوشه از کشور نمایشگاه و ویترین کتاب داشته باشیم، مردم کتاب در دسترس را تهیه می‌کنند، آن را مطالعه می‌کنند و از سویی هم بازار کتاب رونق پیدا می‌کند و از سوی دیگر نویسندگان دلگرم نوشتن می‌شوند و در نهایت نیز وضعیت کتاب‌خوانی بهبود می‌یابد.
نماینده مجلس شورای اسلامی هم چنین تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت از کارهای فاخر و ارزشمند که نیاز روز مردم جامعه است می‌تواند به این حوزه رونق دهد و در نتیجه رونق مردم نیز به میدان آمده و در صنعت نشر سرمایه‌گذاری کنند.
وی در پایان صحبت‌های خود اقدامات انجام شده در ایام "هفته کتاب" را مثبت تلقی کرد و افزود: با وجود تمام پیشرفت‌ها و اقدامات مثبت، تاکید ما این است که کتاب میان مردم بیاید.
گفتني است؛ بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ص
برچسب ها: هفته کتاب ، ادبیات ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.