سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم سازان کم کاری محسوسی در خصوص تولید آثار شهدای علمی داشته اند/ ثبت روز شهدای علمی در تقویم کشور

جشنواره شهدای علمی بستری مناسب در جهت تولید آثار فاخری با محوریت شهداي علمی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در نشست جشنواره فیلم؛ فیلمنامه و عکس شهدای جهاد علمی امروز سه شنبه 23 آبان با حضور یزدان عشیری و حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره شهدای جهاد علمی برگزار شد و یزدان عشیری دبیر جشنواره در خصوص برپایی این نشست، گفت: جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس شهدای جهاد علمی نخستین گام در راستای ترویج این فرهنگ در عرصه سینما است که امیدوارم با این جشنواره توانایی عرضه کردن آثار متعددی را در خصوص زندگی، دانش و نحوه ی شهادتشان را به مخاطبان کشورمان داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: متاسفانه رسانه های تصویری با گذشت 3 دهه از انقلاب تا به امروز در خصوص این موضوع فیلمی را تولید نکردند که امیدواریم با برپایی این جشنواره با محوریت ترور دانشمندان و اندیشمندان هسته ای کشورمان به مخاطبان عرضه شود.
در ادامه حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره ی شهدای علمی بیان کرد: کنگره ای را در 18 اسفند با هدف پاسداشت مقام شهدای  علمی از جمله شهید " علی محمدی"، " شهریاری"، " تهرانی مقدم"، رضایی نژاد" و " احمدی روشن" که در راستای پیشرفت کشورمان به شهادت رسیده اند را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود: متاسفانه تا به امروز فعالان عرصه سینما در این عرصه کم کاری های محسوسی در خصوص تولید آثار با محوریت شهدای هسته ای داشته اند که امیدوارم با برگزاری این جشنواره بستری مناسب برای فیلم سازان مهیا شود
عشیری افزود: تا به امروز هفده دانشمند در کشورمان ترور شده اند که همگی از افراد شاخص و اندیشمند کشورمان بوده اند که باید در جهت معرفی آنها به مردم و نظام آثاری در این راستا تولید شود.
وی عنوان کرد: به همت مسئولان امر بر این اساس شد که به پاسداشت زحمات شهدای علمی در تقویم روزی به نام " شهدای علمی" ثبت شود .
وی در خصوص آثار ارائه شده به جشنواره گفت: تا به امروز 51 عنوان فیلم، هفده فیلم نامه، شصت و یک عکس و هشتاد و چهار فیلم در بخش بین الملل به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است.
وی ادامه داد: بخش بین الملل با محوریت مقاومت و بیداری اسلامی و معضل تروریسم طراحی شده که این بخش جزئی از بخش های جنبی جشنواره است.
عشیری در پایان در خصوص جوایز جشنواره خاطر نشان کرد: به افراد برگزیده این جشنواره علاوه بر لوح سپاس و تندیس، سفر عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس به نسبت مقام آنها در جشنواره تعلق خواهد گرفت. /ص
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، نشست ، فیلمنامه ، عکس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.