سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طراحي و ساخت "سوئيچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجميع" در پژوهشگاه ICT

طراحي و ساخت سوئيچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجميع، در پژوهشكده فناوري ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، با مشاركت يكي از شركتهاي دانش بنيان فعال آغاز گرديد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در اين پروژه، طراحي و ساخت سوييچ و روتر با قابليت هاي امنيتي مبتني بر نياز هاي داخل و منطبق بر استاندارد هاي جهاني با قابليت هاي فني در سطح روز دنيا براي لبه و تجميع شبكه، انجام می گیرد.

دارا بودن معماري به روز همراه با بكارگيري مناسب تركيب نرم افزار و سخت افزار، كنترل ازدحام، قابليتهاي امنيتي، حمايت از پروتكلهاي لازم جهت عمليات تبادل و مسيريابي ترافيك و قابليت مديريت شوندگي توسط مديريت شبكه با پروتكل هاي استاندارد، ازجمله  ويژگيهاي اين محصول است.

گفتنی است: این طراحی از نظر مشخصات فني قابل رقابت با محصولات مشابه در دنياست و پيكره بندي آن نيز بصورت آسان و از طرف اپراتور قابل انجام خواهد بود.

لازم به ذکر است : حركت سريع از شبكه هاي مداري به شبكه هاي IP ، نيازمند وجود تجهيزات سوييچ و روتر در لبه و تجميع شبكه در سطح وسيعي است و عدم توليد اين محصولات در داخل و پيچيدگي هاي آنها از نظر كنترل موارد امنيتي مثل Backdoor، به چالشي تبديل مي شود كه شركت ها و كشور هاي سازنده بتوانند از اين جنبه سوء استفاده كرده و از نظر امنيتي كشور هاي استفاده كننده را در معرض خطر قرار دهند.

یادآوري میشود: قرار گرفتن در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و همچنين تحريم محصولات با دانش و فناوري بالا، نياز به بومي سازي اينگونه تجهيزات را در داخل، بيش از پيش نمايان مي سازد لذا پژوهشگاه ICT "طراحي و ساخت سوئيچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجميع" را به عنوان یکی از اولویتهای کاری خود لحاظ نموده است./ع2

برچسب ها: پژوهش ، فناوری ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.