سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نخست وزیر روسیه

آمريکا به بهانه‌هاي مضحک هر گونه ظلمی را در حق ایران روا می دارد

روسیه به طرح استقرار سيستم دفاع موشکی آمریکا در سواحل این کشور واکنش نشان داده و تهدید کرد که اگر این کار صورت بگیرد پاسخ قاطعی در انتظار آمریکا خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، "دیمیتری روگوزین" معاون نخست وزیر روسیه تصریح کرد که اگر به هر نحو ممکن ناوگان دفاع موشکی آمریکا در سواحل روسیه دیده شوند پاسخ محکمی در انتظار آمریکا خواهد بود.
وی افزود: حضور ناگهانی ناوگان مذکور در نزدیکی سواحل روسیه با واکنشی بُرنده مواجه خواهد چرا که هر کشور حق دفاع از خاک خود را دارد.
روگوزین تاکید کرد که در حال حاضر هم پدافند موشکی ساخت آمریکا باعث تیرگی روابط روسیه و کشورهای عضو ناتو شده است و آمریکا نباید با راه انداختن بازی تسلیحاتی بر ناپایداری روابط دامن بزند.
وی ضمن انتقاد از بازار تسلیحاتی ای که آمریکا به راه انداخته تاکید کرد که ما نیز توانایی تولید پدافندهای ضد موشکی را داریم اما استفاده از آن فقط در حدود سرزمین خود ماست، روسیه به دنبال نقشه های توسعه طلبانه و جنگ طلبانه نیست، ما هرگز خواستار آن نیستیم که امنیت دیگر مناطق را به خطر بیندازیم و از همین جهت است که امکانات تسلیحاتی خود را در مرزهای آمریکا مستقر نکرده ایم، اما آمریکا با بهانه های واهی و مضحک درست بر عکس همین کار را بر ضد دیگر مناطق انجام می دهد، به عنوان مثال با شعار مسخره "دوستان آمریکا" کانادا و هندوراس را تسلیح و تحریک می کند، و به بهانه مضحک "مبارزه با تروریسم" هر گونه ظلمی را در حق ایران و کره شمالی و ... روا می دارد.
گفتنی است پدافند موشکی ای که روسیه درباره آن به آمریکا هشدار داده از نوع "ایجیس Aegis combat system" است که به صورت اتوماتیک می تواند بین 250 تا 300 هدف را شناسایی کرده و در آن واحد 18 موشک را به خطرناکترین آنها شلیک کند.
برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، موشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.