سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کالاهاي بي کيفيت از چرخه توليد خارج مي شوند

توليدکنندگان با افزايش کيفيت محصولات خود بايد پاسخگوي علايق، ارزش ها و انتظارات مصرف کنندگان باشند و با حمايت از توليدات داخلي، کالاهاي بي کيفيت را از چرخه توليد حذف کنند.

احمد روستا کارشناس مسايل اقتصادي و استاد دانشگاه شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمايت از توليدات داخلي را يکي از عوامل موثر مقابله با کالاهاي بي کيفيت وارداتي دانست و افزود: توليدات محصولات مصرفي بايد متناسب با خواست مردم باکيفيت و استاندارد باشد.

روستا با تاکيد بر نقش توليدکنندگان داخلي اظهار داشت: توليدکنندگان بايد با افزايش کيفيت و استانداردهاي لازم برندهاي داخلي و ايراني را جايگزين برندهاي خارجي کنند.

وي افزود: يکي از نکاتي که مي تواند تحول در کيفيت کالاهاي داخلي و برندهاي ايراني در بازار ايجاد کند ارتباط دائم توليدکنندگان داخلي با بازار و شناخت نيازها و خواسته هاي مصرف کنندگان است.

وي با اشاره به نقش واردات در اقتصاد کشور اظهار داشت: نقش مديريت واردات و نظارت جدي بر اقلام وارداتي و ايجاد شرايط مناسب و فراهم کردن عوامل توليدي براي ترغيب سرمايه گذاران داخلي در توليد و عرضه مناسب محصولات داخلي بسيار حائز اهميت است و اين عوامل باعث مي شود تا از ورود کالاها و برندهاي نامناسب جلوگيري شود.

روستا افزود: بها دادن به سرمايه گذاران داخلي و حمايت از توليدات داخلي در راستاي تقويت بخش خصوصي و حرفه اي در فعاليت هاي اقتصادي و جلوگيري از قاچاق کالا ميسر خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ايجاد فضاي مناسب کسب و کار مي تواند زمينه را براي اجراي درست برنامه ها فراهم و از توليدات داخلي حمايت کند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.